ملاقات قریب الوقوع پمپئو با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که هم اکنون در دوحه قطر بسر می برد، برای تبادل نظر پیرامون مرحله بعدی از توافق صلحی که ماه میلادی گذشته میان واشنگتن و گروه طالبان افغانستان به امضا رسید، با مذاکره کنندگان ارشد این گروه شبه نظامی به زودی ملاقات می نماید.

ملاقات قریب الوقوع پمپئو با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

سفر پمپئو به دوحه بلافاصله پس از سفر وی به کابل، پایتخت افغانستان و ملاقاتش با اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور و عبدالله عبدالله رقیب سیاسی او صورت گرفت.

در همین ارتباط، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در پایگاه نیروی هوایی العدیده قطر خطاب به خبرنگاران گفت: وزیر خارجه پمپئو به زودی در دوحه با مقامات طالبان از جمله ملا برادر، مذاکره کننده ارشد این گروه ملاقات می نماید تا طالبان را برای ادامه دادن به فرایند پیروی از توافق حاصله در ماه گذشته وادار کند.

لازم به ذکر است که در توافق صلح ماه فوریه، گروه طالبان در ازای خروج چندین هزار نیروی نظامی آمریکا از خاک افغانستان با کاهش خشونتها و شروع گفتگوها با دولت کابل موافقت کرد. اما این توافق به دلایلی از جمله عدم تمایل کابل به پیروی از وعده آمریکا مبنی بر عفو دسته جمعی زندانیان طالبان و همچنین فقدان یک آتش بس سنجش پذیر میان طالبان و دولت کابل به سرعت با بن بست روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2779

به "ملاقات قریب الوقوع پمپئو با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات قریب الوقوع پمپئو با مذاکره کنندگان ارشد طالبان در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید