وزارت صلح افغانستان: فقط دولت افغانستان صلاحیت آزادی زندانیان طالبان را دارد

به گزارش انوار بلاگ، در حالی که طالبان آزادی 5 هزار زندانی این گروه را از پیامدهای امضای توافق با آمریکا می داند دولت افغانستان توضیح داد که تنها کابل صلاحیت تصمیم گیری درباره این زندانیان را دارد.

وزارت صلح افغانستان: فقط دولت افغانستان صلاحیت آزادی زندانیان طالبان را دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح گفت که تنها دولت می تواند درباره آزادی زندانیان طالبان تصمیم گیری کند.

انوری با پیامی در توئیتر نوشت: رهایی زندانیان طالبان در حیطه صلاحیت دولت افغانستان است و در این باره هر تصمیمی که توسط دولت گرفته گردد براساس منافع ملی و یاری کننده به فرایند صلح خواهد بود.

این در حالی است که بعضی رسانه ها از سفر یک هیئت 6 نفره از مقامات افغانستان به دوحه قطر خبر داده و هدف آن را نیز ایجاد تماس های مقدماتی با طالبان عنوان نموده اند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اما می گوید که از سفر این هیئت اطلاعی نداشته و تاکید می نماید که موضع این گروه تعیین است و طالبان با دولت مذاکره نمی نماید.

پیش از این نیز طالبان گفته بود که پس از امضای توافق در مرحله اعتمادسازی قرار است 5 هزار زندانی این گروه و هزار زندانی از نیروهای امنیتی افغان آزاد شوند که واکنش ارگ ریاست جمهوری را در پی داشت.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته بود که درباره موضوع آزادی زندانیان طالبان با توجه به قوانین کشور و درصورتی بحث خواهد شد که طالبان با دولت وارد مذاکرات رسمی گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2709

به "وزارت صلح افغانستان: فقط دولت افغانستان صلاحیت آزادی زندانیان طالبان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت صلح افغانستان: فقط دولت افغانستان صلاحیت آزادی زندانیان طالبان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید