دور تازه رایزنی های خلیلزاد برای مجاب کردن طالبان به مذاکرات بین الافغانی

به گزارش انوار بلاگ، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان جهت مجاب کردن طالبان و دولت افغانستان برای شروع هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی دور تازه ای رایزنی ها را شروع کرد.

دور تازه رایزنی های خلیلزاد برای مجاب کردن طالبان به مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان 17 می واشنگتن را به مقصد دوحه و کابل ترک کرد.

براساس این بیانیه، خلیلزاد در سفر به دوحه با نمایندگان سیاسی طالبان ملاقات می نماید تا درباره اجرای توافقنامه قطر بار دیگر گفت وگو کند.

بیانیه اضافه نمود که خلیلزاد کوشش می نماید تا طالبان گام های ضروری برای شروع مذاکرات بین الافغانی بردارند و خشونت ها را بطور قابل توجهی کاهش دهد.

نماینده ویژه آمریکا در سفر به کابل نیز با مقامات ارشد افغان ملاقات می نماید تا اقدامات دولت افغانستان برای انجام هرچه سریعتر مذاکرات بین الافغانی را آنالیز کند.

این سفر در حالی انجام می گردد که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اخیراً در واکنش به تشدید حملات طالبان به نیروهای امنیتی فرمان داد تا از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر شرایط دهند.

از سوی دیگر طالبان نیز با متهم کردن دولت افغانستان به تاخیر و مانع تراشی در فرایند صلح، تاکید می نماید که پیش از تکمیل فرایند آزادی زندانیانش حاضر به شروع گفت وگو نیست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4629

به "دور تازه رایزنی های خلیلزاد برای مجاب کردن طالبان به مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور تازه رایزنی های خلیلزاد برای مجاب کردن طالبان به مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید