فراوری دارو در هفت ماهه اول سال رشد دو برابری داشته است

به گزارش انوار بلاگ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: 50 درصد مواد اولیه پیش ساز دارویی در کشور را فراوری می کنیم.

فراوری دارو در هفت ماهه اول سال رشد دو برابری داشته است

ابراهیم بازیان با بیان اینکه مجموعه دارویی تامین، نام پرآوازه ای در حوزه تامین مواد اولیه دارویی، فراوری دارو و توزیع آن در سالیان گذشته و تا به امروز داشته و همیشه به عنوان نقطه اتکای بخش سلامت کشور ایفای نقش نموده است گفت: همکاران ما در این مجموعه نه تنها در دوره احتیاج، بلکه در دوره بحران نیز نقش پررنگی ایفا کردند.

وی اضافه نمود: درحال حاضر شاهد رشد 2 برابری فراوری در هفت ماه ابتدایی سال هستیم و بعلاوه بیش از 70 درصد رشد فراوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه سیاست های اصولی و اساسی دولت سیزدهم در آزادسازی نرخ ترجیحی که منجر به فراهم شدن شرایطی مناسب در آینده نزدیک خواهد شد گفت: شاهد فراز و فرود هایی در این حوزه هستیم، اما در کوششیم نقش اساسی در ساماندهی شرایط موجود به سهم خود ایفا کنیم.

بازیان ادامه داد: ما 50 درصد مواد اولیه پیش ساز دارویی در کشور را فراوری می کنیم. بعلاوه سهم 30 درصدی در فراوری دارو های مختلف داریم و از 3000 داوری مورد احتیاج کشور،1700 قلم دارو را فراوری می کنیم. مجموعه داروپخش و پخش هجرت امروز بیش از 30 درصد شبکه توزیع کشور را مدیریت می نمایند. انبار ها آمادگی لازم برای خدمات رسانی در این ایام را دارند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در ساختار سرمایه گذاری، معاونت نوآوری و اقتصاد دانش بنیان را تاسیس کردیم اظهار کرد: 97 درصد داروی مورد احتیاج در داخل فراوری می گردد و این ظرفیت وجود دارد که با فعال شدن بخش دانش بنیان، سه درصد دارو های وارداتی را نیز خودمان در داخل فراوری کنیم.

محمدمسعود علی مراد، مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش نیز با بیان اینکه این شرکت بیش از 60 سال سابقه دارد، 1200 پرسنل در آن مشغول به کار هستند و 400 پروانه فراوری محصول دریافت نموده است گفت: بزرگترین تنوع فراوریی و پروانه ساخت را در سطح کشور داریم. ظرفیت فراوری ما 3.5 میلیارد عدد است که از تمام این ظرفیت استفاده و 24 ساعته مشغول فراوری هستیم.

وی اضافه نمود: محصولات انحصاری و بعضا دارو های استراتژیک کشور را در این مجموعه فراوری می کنیم. در ماه گذشته به همت همکاران، خط فراوری سرم نو به ظرفیت شرکت اضافه نموده شد که طی پنج تا شش ماه آینده، ظرفیت فراوری در سه مرحله از سه میلیون واحد در ماه به شش میلیون واحد در ماه افزایش می یابد.

علی مراد با اشاره به اینکه سه خط فراوری نو دیگر در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد گفت: خط نو دیگری تا انتهای سال و حداکثر تا اردیبهشت، به ظرفیت فراوری اضافه می کنیم که دارو های بسیار گرانقیمتی در آن فراوری می گردد که دارو های با تکنولوژی بالا هستند. بعلاوه با شرکت های دانش بنیان وارد مذاکره شدیم تا محصولاتشان را به صورت مشترک فراوری و در آینده بخش بیوتکنولوژی را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: از حیث تعهدات اجتماعی، هر چه کمبود دارویی در کشور ایجاد شده، بلافاصله فراوریش را آغاز و کوشش کردیم در حد توان از بروز کمبود های دارویی جلوگیری کنیم. با تمام توان و با یاری نیروی جوان در حال فراوری هستیم.

خبرنگاران اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 16066

به "فراوری دارو در هفت ماهه اول سال رشد دو برابری داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دارو در هفت ماهه اول سال رشد دو برابری داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید