تور اروپا ارزان: اعزام اساتید زبان فارسی به دانشگاه های اروپایی زمینه ای برای تقویت ارتباطات علمی است

به گزارش انوار بلاگ، رایزن علمی ایران در اروپا گفت: اعزام اساتید زبان فارسی به دانشگاه های اروپایی زمینه ای جهت تقویت ارتباطات علمی محسوب می گردد.

تور اروپا ارزان: اعزام اساتید زبان فارسی به دانشگاه های اروپایی زمینه ای برای تقویت ارتباطات علمی است

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، قادر قربانی رایزن علمی ایران در اروپا در سیزدهمین نشست سراسری هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری گفت: اعزام اساتید زبان فارسی به دانشگاه های اروپایی زمینه ای جهت تقویت ارتباطات علمی محسوب می گردد.

قربانی در این نشست که امروز (سه شنبه) با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حسین سالار آملی رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی به صورت حضوری و مجازی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار گردید، گفت: در شرایط کنونی اتحادیه اروپا 2 کمیسیون در دو بخش نوآوری و آموزش عالی گرنت های پژوهشی را حمایت می کند.

وی به بودجه 95.5 بیلیون یورویی بین سال های 2021 تا 2027 که برای پروژه های تحقیقاتی کشور های اروپایی لحاظ شده است اشاره نمود و اضافه کرد: کشور های دیگر هم می توانند به عنوان میهمان در این پروژه های تحقیقاتی مشارکت داشته باشند که می تواند برای کشور ما نیز پتانسیل خوبی باشد.

رایزن علمی ایران در اروپا اعلام کرد: دانشگاه های کشورمان در این بخش در نظر داشته باشند که دو محور وجود دارد: نخست پروژه های ماری کوری و بخش دوم نیز همه رشته های فنی و حوزه سلامت، غذا و فرهنگ است که در این دو بخش حمایت های اقتصادی بسیاری تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر پروژه ها که اساتید apply می نمایند برای دانشجویان دکترا در بخش اتحادیه اروپا است و تنها کاری که دانشگاه ها و اساتید باید انجام دهند ارتباط با دانشگاه های اروپایی است. خوشبختانه در سال های اخیر علی رغم تحریم های ظالمانه موجود، اتحادیه اروپا با حساب بانکی رایزنی ایران در اروپا همیشه کار می کند و هزینه های پروژه های مربوط به ایران را پرداخت می کند.

وی مطرح نمود: در سال های اخیر در زمینه تبادل استاد و دانشجو با کوشش سالارآملی رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم و تیم همراهشان پیروز شدند 600 بورس تحصیلی برای دانشجویان دکترا از اتحادیه اروپا دریافت نمایند.

رایزن علمی ایران در اروپا در ادامه سخنان خود در مورد تعاملات علمی به فرصت مطالعاتی 6 ماهه اساتید و دانشجویان اشاره نمود و اضافه کرد: این امر فرصت مهمی تلقی می گردد و نکته حائز اهمیت آن است که هر دانشجویی که به دانشگاه خارجی اعزام می گردد باید با استاد راهنمای مقصد و مبدأ ارتباط نقطه به نقطه برقرار نماید تا پس از بازگشت نیز این ارتباط تداوم یابد.

وی بیان نمود: برقراری بورسیه های کوتاه مدت (3 ماهه و 6 ماهه) برای دانشجویان خارجی در رشته هایی مانند فلسفه ایران، معماری و هنر ایرانی را نیز باید در برنامه هایمان بگنجانیم.

به گفته قربانی اعزام اساتید زبان فارسی به دانشگاه های اروپایی زمینه ای جهت تقویت ارتباطات علمی محسوب می گردد.

وی در پایان ایجاد میز زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه های اروپایی و سایر کشور ها را نقطه ای برای اتصال ایران با دانشگاه های خارجی دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13912

به "تور اروپا ارزان: اعزام اساتید زبان فارسی به دانشگاه های اروپایی زمینه ای برای تقویت ارتباطات علمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: اعزام اساتید زبان فارسی به دانشگاه های اروپایی زمینه ای برای تقویت ارتباطات علمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید