کنگره قانون آزادی صادرات نفت آمریکا را تصویب کرد

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در واکنش به درخواست رهبر اکثریت جمهوری خواه، ممنوعیت صادرات نفت آمریکا را تصویب کردند که به نظر می رسد با مخالفت کاخ سفید روبرو گردد.

کنگره قانون آزادی صادرات نفت آمریکا را تصویب کرد

پیش از این رهبر اکثریت جمهوری خواه کنگره از رای گیری مجلس نمایندگان درباره حذف ممنوعیت صادرات نفت آمریکا به کشورهای خارجی خبر داده بود، امری که واکنش کاخ سفید را به همراه داشت.

در همین رابطه مک کارتی رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان کنگره در نامه ای به اوباما نوشت رئیس جمهور آمریکا رفتار بهتری به ایرانی ها نسبت به شهروندان آمریکایی دارد. وی از رئیس جمهور آمریکا خواسته بود مثل روسیه از صادرات منابع انرژی برای استفاده سیاسی و نفوذ در سطح بین المللی استفاده کند.

مجلس نمایندگان آمریکا آدینه با 261 رأی موافق در مقابل 159 نماینده مخالف، ممنوعیت صادرات نفت این کشور را لغو کرد. طبق قانون تصویب شده توسط نمایندگان کنگره صادرات نفت به کشورهای حامی تروریسم ممنوع خواهد بود.

در سالهای گذشته نفت آمریکا تنها به کشور کانادا صادر می شد که این تنها 5 درصد از فراوری نفت خام آمریکا را شامل می گردد. این در حالی است که طی این سالها، شرکت های نفتی آمریکا بارها بر سناتورهای آمریکایی برای لغو قانونی ممنوعیت صادرات نفت آمریکا فشار وارد نموده اند.

لازم به ذکر است هفته گذشته مارک کرک سناتور آمریکایی گفت این کشور همزمان با اجرای توافق هسته ای با ایران برای صادرات نفت خام خود به کشورهای دیگر تصمیم گیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 513

به "کنگره قانون آزادی صادرات نفت آمریکا را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره قانون آزادی صادرات نفت آمریکا را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید