پیش درمانی با دوز بالای فولات در حفاظت از ماهیچه قلب مؤثر است

به گزارش انوار بلاگ، نتایج مطالعات تازه نشان داده است که پیش درمانی با دوز بالای فولات می تواند از شدت آسیب وارده به ماهیچه قلب که هنگام قطع جریان خون به این عضو بروز می کند، بکاهد.به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، فولات نوعی ویتامین ب محلول در آب است که از مواد غذایی بدست می آید.در تحقیقی که نتیجه آن در نشریه سیر کولیشن به چاپ رسیده، موش های آزمایشگاهی با فولات یا شبه دارو تحت درمان قرار گرفتند. پس از یک هفته سرخرگ های قلبی سمت چپ این موش ها به مدت 30 دقیقه مسدود شد.

پیش درمانی با دوز بالای فولات در حفاظت از ماهیچه قلب مؤثر است

پیش درمانی با دوز بالای فولات در حفاظت از ماهیچه قلب مؤثر است

نتایج مطالعات تازه نشان داده است که پیش درمانی با دوز بالای فولات می تواند از شدت آسیب وارده به ماهیچه قلب که هنگام قطع جریان خون به این عضو بروز می کند، بکاهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، فولات نوعی ویتامین ب محلول در آب است که از مواد غذایی بدست می آید.

در تحقیقی که نتیجه آن در نشریه سیر کولیشن به چاپ رسیده، موش های آزمایشگاهی با فولات یا شبه دارو تحت درمان قرار گرفتند. پس از یک هفته سرخرگ های قلبی سمت چپ این موش ها به مدت 30 دقیقه مسدود شد.

به گفته متخصصان؛ خون به طور طبیعی اکسیژن را به ماهیچه قلب حمل می کند که در این شرایط یک گرفتگی ناگهانی و شدید می تواند منجر به بروز حمله قلبی و یا خارج شدن ریتم قلب از حالت طبیعی شود. این گونه حالت ها اغلب مرگبار هستند.

در پی این حالت، اغلب 90 دقیقه طول کشید تا عملیات احیا در برخی از موش ها انجام گرفت و در برخی هم انجام نشد. این عملیات شامل احیا و بازگرداندن جریان خون قلبی به ماهیچه قلب است. اگرچه این عملیات برای بازگرداندن فعالیت قلب ضروری است اما در برخی موارد ممکن است معکوس عمل کرده و باعث اختلال و آشفتگی در عملکرد سلول های ماهیچه قلب شود.

در این تحقیقات تازه دانشمندان نشان دادند: موش هایی که از پیش با فولات تحت درمان قرار داشتند به مراتب نسبت به موشی هایی که از شبه دارو

استفاده کرده بودند کمتر دچار این اختلال و آشفتگی

در عملکرد قلب می شدند.

این مطالعات از سوی پژوهشگران انستیتو پزشکی جان هاپکینز در بالتیمور صورت گرفته است. در مرحله بعد این پژوهشگران مطالعات خود را بر روی نمونه های انسانی انجام خواهند داد.

فولات و فولیک اسید انواعی از ویتامین های ب محلول در آب هستند و فولات به طور طبیعی در مواد غذایی وجود دارد.

فولیک اسید نوعی مصنوعی و ساخته شده از ویتامین فولات است که در مکمل ها و غذاهای غنی شده یافت می شود.

وجود فولات برای تولید و نگهداری از سلول های تازه ضروری است. وجود این ویتامین به ویژه در دوره های تقسیمات و رشد سریع سلولی مانند دوران جنینی و بارداری اهمیت دارد.

همچنین تأمین فولات برای ساخته شدن مولکول های

دی ان آ که آجرهای ساخته شده سلول ها هستند، مورد نیاز است.

فولات در عین حالی از بروز آن دسته از تغییرات در مولکول وراثتی دی ان آ که منجر به بروز سرطان می شوند، جلوگیری می کند.

هم افراد بزرگسال و هم بچه ها برای ساخته شدن

گلبول های قرمز طبیعی در خون و جلوگیری از بروز کم خونی به فولات نیازمند هستند.

منابع غذایی غنی از فولات شامل سبزیجات با برگ های پهن و سبز مانند اسفناج و برگ شلغم، نخود و لوبیای خشک، حبوبات و فراورده های غلاتی غنی شده و برخی از میوه ها و سبزیجات هستند.

منبع: سایت پزشکان

منبع:نشریه پیام پزشک، شماره 47.

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11050

به "پیش درمانی با دوز بالای فولات در حفاظت از ماهیچه قلب مؤثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش درمانی با دوز بالای فولات در حفاظت از ماهیچه قلب مؤثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید