پنتاگون 5500 نظامی را برای مقابله با مهاجران در مرز مکزیک نگه می دارد

به گزارش انوار بلاگ، وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده است که میخواهد بیش از 5500 نظامی را برای یک سال دیگر در مرز مکزیک نگه دارد تا در مقابله با مهاجران غیرقانونی یاری نمایند.

پنتاگون 5500 نظامی را برای مقابله با مهاجران در مرز مکزیک نگه می دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت: حدود 5500 نظامی مستقر در مرز مکزیک برای یک سال دیگر نیز در این مناطق حفظ خواهند شد تا با مهاجران غیرقانونی مقابله نمایند.

یک هفته پس از آنکه پنتاگون اظهار داشت که میخواهد 3.6 میلیارد دلار از منابع اقتصادی خود را برای ساخت دیوار مرزی مکزیک اختصاص دهد، اکنون وزارت دفاع آمریکا از موافقت خود با درخواست وزارت امنیت داخلی آمریکا برای حفظ نظامیان در مرز مکزیک برای سال 2020 میلادی خبر داده است.

کریس میچل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی گفت: پنتاگون 5500 پرسنل نظامی را برای حمایت زیرساختی، پشتیبانی عملیاتی و شناسایی و نظارت و حمایت هوایی در مرز مکزیک تامین خواهد نمود.

این در شرایطی است که مکزیک نیز تحت فشارهای سیاسی و تجاری دولت ترامپ مجبور شده است تا نظامیان بیشتری را در مرز خود با ایالات متحده مستقر کند.

کاخ سفید اظهار داشت: مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه با مارسلو ابرارد وزیر خارجه مکزیک در واشنگتن دیدار نموده و در جریان تازه ترین اقدامات دولت مکزیک برای مقابله با موج مهاجران غیرقانونی قرار گرفته و از این کوشش ها استقبال نموده است.

سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ با مخالفت های گسترده داخلی و بین المللی روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 197

به "پنتاگون 5500 نظامی را برای مقابله با مهاجران در مرز مکزیک نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون 5500 نظامی را برای مقابله با مهاجران در مرز مکزیک نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید