چگونه ترامپ بلای جان اسناد کاخ سفید شد؟

به گزارش انوار بلاگ، پاره کردن اسناد دولتی و نامه های مهم دولتی به دست ترامپ عملکرد این رئیس جمهور غیر عادی را به وضوح در دوران ریاست جمهوری او نشان می دهد.

چگونه ترامپ بلای جان اسناد کاخ سفید شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ با نقض قوانین فدرال با پاره کردن اسناد دولتی آنها را تبدیل به کیسه های سوخته کرده و تمامی سوابق را از بین می برد.

بنا بر گزارش های موجود عادت معروف دونالد ترامپ به پاره کردن اسناد پس از ورود او به کاخ سفید متوقف نشد، جایی که طبق گزارش ها کارکنان به چسباندن انبوهی از کاغذهای خرد شده روی هم متوسل شدند. به گفته واشنگتن پست، این عمل بسیار گسترده تر و بی تفاوت تر از آنچه قبلاً شناخته شده بود صورت می گرفت و در طول چهار سال ریاست وی ادامه یافت.

اسناد کاخ سفید - از برنامه ها گرفته تا یادداشت های حساس - مرتباً در قسمت های مختلف پاره می شد و در سطل های زباله یا کف ایر فورس وان پرتاب می شد، یادداشت ها و نامه ها یا در کیسه های سوخته ریخته می شد تا در پنتاگون سوزانده شود اما دستیاران آن را مرتب می کردند تا اسناد از بین نروند. این نامه ها باید نگهداری می شد تا تحت قوانین فدرال روشن شود کدامیک باید حفظ شود.

دیوانگی های ترامپ در کاخ سفید باز هم خبر ساز شد

بر اساس قانون سوابق ریاست جمهوری، کاخ سفید باید تمام اسنادی را که رئیس جمهور لمس کرده است نگهداری شود تا از طریق اداره بایگانی و سوابق ملی حفظ شود و در زمان لازم از آنها سوابق درستی در دسترس باشد.

به گفته کورتنی چارتیه، رئیس انجمن بایگانی های آمریکا، عادت بی وقفه رئیس جمهور سابق در از بین بردن اسناد حساس آشکارا نقض قانون بوده است.

او به روزنامه واشنگتن پست گفت: هیچ بی اطلاعی از این قوانین وجود ندارد. کتابچه راهنمای کاخ سفید در مورد نگهداری این سوابق وجود دارد و به آن تاکید می کند. برای جلوگیری از چنین بررسی دقیقی، دستیاران دفتر وزیر کارکنان یا عملیات دفتر بیضی شکل انبوهی از اسناد دور ریخته شده را به محض خروج رئیس جمهور سابق از اتاق تمیز می کنند، در حالی که کارکنان دفتر مدیریت سوابق کاخ سفید مسئول جنگ ریز کردن اسنادی هستند که باید نابود شود.

طبق گزارش The Post، قطعات پاره شده نامه هایی که ترامپ از شرشان راحت شده بود با استفاده از نوار شفاف کنار هم قرار می گرفتند.

اسنادی که اخیراً از طریق کمیته منتخب مجلس برای تحقیق در مورد حمله به ساختمان کنگره آمریکا به دست آمده است،نشان میدهد که اسناد کاخ سفید مربوط به دوران ترامپ پس از تلاش های قبلی برای از بین بردن آنها، باید به صورت نواری چسبانده می شد.

آرشیو اسناد دولتی آمریکا بیش از 750 صفحه از اسناد درخواستی را در ماه گذشته به کمیته تحویل داد تا قطعات پاره شده اش کنار هم قرار بگیرد و در بایگانی نگهداری شود.

مشخص نیست که چه تعداد از اسناد دوران ترامپ مفقود شده یا برای همیشه از بین رفته است، اگرچه یک منبع به روزنامه پست گفت که ممکن است صدها سند وجود داشته باشد که ترامپ آنها را از بین برده باشد.

این گزارش عمق ادعایی تخریب بی سابقه سوابق حساس از طریق دولت ترامپ را شرح می دهد که در سال 2018 پس از توصیف پولیتیکو سیستم پرونده سازی رئیس جمهور سابق مشاهده شد.

دستیار سابق ترامپ در اسناد بایگانی سولومون لارتی در آن زمان به این رسانه گفت: ما نوارهای اسکاچ را دریافت کردیم، بسیار واضح بود،کاغذها پیدا شده، دوباره به هم چسبانده شده و سپس آن را به ناظر اصلی آرشیو پس دادیم.

در دسامبر 2020، شکایتی از طرف آرشیو امنیت ملی، انجمن مورخان روابط خارجی آمریکا و انجمن تاریخی آمریکا علیه دولت ترامپ برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی سوابق کاخ سفید تنظیم شدکه نوعی واکنش به عملکرد ترامپ با نامه های دولتی در دوران ریاست جمهوری اش بوده است. سال گذشته پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن، شاکیان به طور داوطلبانه این پرونده را رد کردند.

در میان این اسناد، فایل های دیجیتالی، از جمله پست های پاک شده توییتر و سایر پیام های رسانه های اجتماعی کارکنان کاخ سفید، از جمله پیام های واتس اپ، برای کارهای رسمی دولتی نیز دیده می شد.

ایندیپندنت نیز در این ارتباط از سخنگوی ترامپ نظر خواسته است.

انتهای پیام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13070

به "چگونه ترامپ بلای جان اسناد کاخ سفید شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ترامپ بلای جان اسناد کاخ سفید شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید