تور ارمنستان: پاشینیان و پوتین درباره ترسیم مرزهای باکو و ایروان تبادل نظر کردند

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز شنبه گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مورد توافقات میان دو کشور با جمهوری آذربایجان به صورت تلفنی تبادل نظر کردند.

تور ارمنستان: پاشینیان و پوتین درباره ترسیم مرزهای باکو و ایروان تبادل نظر کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در بیانیه صادره از سوی سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: ابعاد عملی اجرای توافقنامه های ثبت شده در بیانیه سه جانبه سران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در 9 نوامبر 2020 و 11 ژانویه و 26 نوامبر 2021 از جمله موضوعات مربوط به مشخص مرزهای ایروان و باکو مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

به گزارش تاس، در این تماس تلفنی بعلاوه به منظره همکاری در سازمان پیمان امنیت جمعی با توجه به اینکه ارمنستان در حال حاضر ریاست دوره ای این نهاد را برعهده دارد، پرداخته شد.

بعلاوه پوتین به درخواست پاشینیان، وی را در جریان تحولات مذاکرات مسکو با واشنگتن و متحدانش در مورد (پیشنهادات مرتبط با) ضمانت های امنیتی مطرح شده از سوی روسیه قرار داد.

دور تازه درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه 99 شروع شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و بعلاوه نخست وزیر ارمنستان به سرانجام رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از منطقه ها اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود. با این حال، درگیری های جسته و گریخته میان طرفین همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12243

به "تور ارمنستان: پاشینیان و پوتین درباره ترسیم مرزهای باکو و ایروان تبادل نظر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: پاشینیان و پوتین درباره ترسیم مرزهای باکو و ایروان تبادل نظر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید