ادعای آذربایجان درباره حملات ارمنستان به شهر گنجه

به گزارش انوار بلاگ، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز مدعی شد که نیرو های مسلح ارمنستان، شهر گنجه را مورد حملات خود قرار داده اند.

ادعای آذربایجان درباره حملات ارمنستان به شهر گنجه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از حمله ارتش ارمنستان به شهر گنجه خبر داده است که پیش از آن وزارت دفاع ارمنستان اعلام نموده بود که باکو مواضع غیرنظامی در استپاناکرت قره باغ کوهستانی را مورد حملات خمپاره ای خود قرار داده است.

تنش های میان باکو و ایروان از یکشنبه دو هفته گذشته (6 مهرماه) در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ شروع شد و دو کشور یکدیگر را به حملات مداوم به قلمرو های خود متهم کردند و این درگیری ها علیرغم درخواست های بین المللی از طرفین برای خویشتنداری، همچنان ادامه دارد.

نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در جدیدترین تماس تلفنی خود با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ضمن متهم کردن ترکیه به ورود به تقابل نظامی دو کشور ارمنستان و آذربایجان توضیح داد که نیرو های نظامی ترکیه به منطقه قره باغ اعزام شده اند.

این دومین مکالمه تلفنی نخست وزیر ارمنستان با صدر اعظم آلمان در چند روز گذشته محسوب می گردد که در آن مرکل بر لزوم آتش بس در منطقه قره باغ و از سرگیری فرایند صلح میان دو کشور تأکید کرد.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5684

به "ادعای آذربایجان درباره حملات ارمنستان به شهر گنجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای آذربایجان درباره حملات ارمنستان به شهر گنجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید