لاوروف: محدودیت های جدید علیه کوبا، نشانه ناتوانی آمریکاست

به گزارش انوار بلاگ، وزیر خارجه روسیه در آستانه سفر دوره ای به چند کشور منطقه آمریکای لاتین، گفت: محدودیت های جدید آمریکا علیه کوبا مظهر ضعف این کشور است و مسکو خواهان برطرف کامل محاصره مالی کوبا و تضمین حقوق مشروع شهروندان کوبایی است.

لاوروف: محدودیت های جدید علیه کوبا، نشانه ناتوانی آمریکاست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای تحصیلی آمریکا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز، پنجشنبه نخستین سفر خود را به منطقه آمریکای لاتین را از کوبا شروع کرد. آخرین بازدید لاوروف از کوبا، نه چندان قبل و در ماه جولای سال 2019 انجام شد.

وزیر خارجه روسیه فردا (آدینه) وارد مکزیکو سیتی می گردد، جایی که قرار است با همتای مکزیکی خود درباره مسائل مهم بین المللی و منطقه ای با تأکید بر هماهنگی برخوردهای دو کشور در موضوعات مختلف جهانی و به منظور تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه مذاکره کند.

لاوروف سپس راهی پایتخت ونزوئلا خواهد شد، جایی که مدت ها منتظر این سفر بودند: آخرین سفر وی به کاراکاس، در ماه آگوست سال 2011 صورت گرفت.

وزیر خارجه روسیه امروز در بدو ورود خود به کوبا، در مزار فیدل کاسترو رهبر فقید این کشور حضور یافته و تاج گلی بر بنای یادبود وی تقدیم کرد.

سرگئی لاوروف در ملاقات با برونو رودریگز همتای کوبایی خود تاکید نمود که مسکو میخواهد همکاری های اقتصادی خود با کوبا را افزایش دهد، به ویژه در شرایطی که تحریم های نامشروع از سوی ایالات متحده همچنان ادامه دارد. به گفته وی ، طرح های مورد نظر در این رابطه در نشست کمیسیون بین دولتی در زمینه همکاری های تجاری-اقتصادی که قرار است بزودی در مسکو برگزار گردد، به طور اساسی مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

روسیه اقدامات محدودنماینده آمریکا علیه کوبا را نشانه ضعف واشنگتن ارزیابی می نماید

وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفرش به منطقه آمریکای لاتین، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری پرنسا لاتینا ( Prensa Latina ) یادآور شد که اعمال محدودیت های جدید از سوی آمریکا هلیه کوبا مظهر بی قدرت بودن این کشور است و ضروری است محاصره اقتصادی کوبا برای توسعه کامل این کشور برداشته ششده و از احقاق حقوق قانونی شهفرایندان کوبایی اطمینان حاصل گردد.

سرگئی لاوروف گفت: ما اقدامات محدود نماینده جدید آمریکا را به عنوان مظهر ناتوانی واشنگتن برای شکستن خواست و اراده مردم کوبا و همچنین ناکامی در تحمیل نظرات و ارزش های آنها ارزیابی می کنیم و قاطعانه این اقدامات را محکوم نموده و با دوستان کوبایی ابراز همبستگی می کنیم. ما خواهان برطرف کامل محاصره اقتصادی و اقتصادی کوبا برای حصول اطمینان از توسعه کامل اجتماعی و اقتصادی کشور و برای تحقق واقعی اصل برابری مستقل کشورها و تضمین حقوق مشروع شهفرایندان کوبایی هستیم.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که تحریم های واشنگتن علیه هاوانا ثابت می نماید که آنها با هدف خفه کردن اقتصاد کوبا ، آگاهانه حقوق بشر را نقض می نمایند، چرا که واقعیت این است که این شهفرایندان عادی کوبایی هستند که در نتیجه این تحریم ها در رنج و سختی بسرمی برند.

کوشش آمریکا برای بازسازی آمریکای لاتین بر اساس منافع ژئوپلیتکی خود

لاوروف همچنین تاکید نمود که کوشش های واشنگتن برای بازسازی منطقه آمریکای لاتین بر اساس منافع ژئوپلیتیک خود و با هدف تغییر رژیم های نامطلوب در کشورهای مستقلی مانند کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه و بر اساس اصول دکترین مونرو به عنوان یک اصل ایدئولوژیک اجرا شده است.

به گفته وی، فرایند همگرایی در آمریکای لاتین با مشکلاتی روبرو بوده و این اتفاق بدون یاری نیروهای خارجی رخ نمی داد. مسکو از این واقعیت نتیجه می گیرد که کشورهای منطقه آمریکای لاتین باید خودشان مناسب ترین شکل تعامل منطقه ای را برای خود معین نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2412

به "لاوروف: محدودیت های جدید علیه کوبا، نشانه ناتوانی آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: محدودیت های جدید علیه کوبا، نشانه ناتوانی آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید