فقدان اتحاد فوتبالی ایرانی برای کاهش دستمزدهای بازیکنان

به گزارش انوار بلاگ، اتحاد لازم در میان بازیکنان ایرانی برای کاهش دستمزدشان دیده نمی گردد تا از طریق آن با بحران کرونا بهتر مقابله کرد.

فقدان اتحاد فوتبالی ایرانی برای کاهش دستمزدهای بازیکنان

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی رقابت های فوتبالی در بیشتر کشورهای دنیا شده و در چنین شرایطی باشگاه ها درآمدزایی خاصی ندارند. بحران ایجاد شده می تواند باعث ورشکستگی باشگاه های مختلف گردد و برای همین اتحادیه های فوتبال در سراسر دنیا در کوشش هستند تا با ارائه راهکارهای مختلف به باشگاه ها، آن ها را به مسیری راهنمایی نمایند که منجر به توافق با بازیکنان برای کاهش دستمزدهایشان گردد تا هزینه ها کاهش یابد.

زمان پایان بحران ایجاد شده توسط ویروس کرونا تعیین نیست و ایستادگی بالای این ویروس در مقابل بشریت احتیاج به اتحاد تمامی ارکان فوتبال دارد تا این ورزش که پرطرفدارترین در میان دیگر ورزش هاست با خسارت جدی روبرو نگردد.

فیفا به عنوان مهم ترین نهاد فوتبال در دنیا زودتر از همه وارد عمل شد و با ارائه شیوه های گوناگون کوشش کرد تا باشگاه ها با خطر ورشکستگی روبرو نشوند. این نهاد فوتبالی که 211 کشور عضو آن هستند از سوی جیانی اینفانتینو رئیس خود قول داد که از صندوق امداد ضروری برای یاری به تمامی فدراسیون ها استفاده کند و از سویی دیگر شرایط سخت فعلی را به دقت برای تمامی فوتبالیست ها تشریح کرد تا آن ها متوجه شرایط استثنایی فعلی شوند و با باشگاه ها توافق نمایند که تا زمان از بین رفتن ایستادگی ویروس کرونا بخشی از دستمزد خود را کاهش دهند تا باشگاه ها بتوانند از پس هزینه های جاری خود برآیند.

یکی دیگر از دلایلی که فیفا درخواست کرد تا دستمزد بازیکنان کسر گردد این بود که باشگاه ها بتوانند به یاری کمپین های مختلف بروند تا میزان همبستگی اجتماعی افزایش یابد و نیروهای بیشتری با اتحاد و همدلی گام به سوی مقابله با ویروس کرونا بردارند و این اتفاق در بسیاری از لیگ های فوتبال دنیا اتفاق افتاده است. جالب اینکه در بسیاری از لیگ های معتبر فوتبال دنیا این موضوع منوط به عالی ترین سطح مسابقات نمی گردد و باشگاه هایی که در لیگ هایی سطح پایین تر حضور دارند هم با بازیکنان خود به توافق رسیدند تا مقداری از دستمزد آن ها کاهش یابد تا در تعاملات اجتماعی نقشی داشته باشند و از ورشکستگی هم فاصله بگیرند.

تفاوت فوتبال ایران با دنیا

تمامی این اتفاقات در شرایطی اتفاق افتاده که در فوتبال باشگاهی ایران شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم و به نظر می رسد که تیم های ایرانی با دنیا بیگانه هستند. خبری مبنی بر اینکه در باشگاهی بازیکنان پذیرفته اند تا مقداری از دستمزد خود را نگیرند و از طریق آن باشگاه بتواند از ورشکستگی فاصله بگیرد و در ستاد ملی مبارزه با کرونا مشارکت نمایند، دیده نشده است.

در این میان بعضی بازیکنان مانند سید جلال حسینی با یاری های خود تقدیر فدراسیون پزشکی ورزشی را دریافت نموده اما در تیمی دیده نشده که کلیه بازیکنان به صورت خودجوش اقدام به همبستگی نمایند و بخشی از حقوق خود را به باشگاه ببخشند تا این پول صرف اقدامات سازنده برای قطع زنجیره کرونا گردد. همچنین بعضی بازیکنان ایرانی مانند سید مهدی رحمتی به کمپین کنفدراسیون فوتبال آسیا برای شکست زنجیره کرونا پیوسته باشند اما وحدت رویه برای کاهش دستمزدها تا به امروز وجود نداشته است.

4048/

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3937

به "فقدان اتحاد فوتبالی ایرانی برای کاهش دستمزدهای بازیکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقدان اتحاد فوتبالی ایرانی برای کاهش دستمزدهای بازیکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید