عرضه محدود پلی استیشن 5 در سال اول عرضه؛ قیمت نهایی چقدر خواهد بود؟

به گزارش انوار بلاگ، خبرگزاری بلومبرگ که به منبع اصلی انتشار اطلاعات غیر رسمی پلی استیشن 5 مبدل شده است، در جدیدترین گزارش خود به شرایط فراوری این کنسول پرداخته است. طبق گفته بلومبرگ، سونی برنامه دارد تا در سال نخست عرضه پلی استیشن 5، تعداد کنسول کمتری در مقایسه با همین دوره زمانی پلی استیشن 4 فراوری کند.

عرضه محدود پلی استیشن 5 در سال اول عرضه؛ قیمت نهایی چقدر خواهد بود؟

گزارش منتشر شده، با استناد به منابعی نزدیک به سونی، به این موضوع اشاره دارد که سخت افزار قدرتمند پلی استیشن 5 هزینه ساخت آن را بسیار بالا برده است؛ مخصوصا که تقاضا در حال حاضر برای قطعات بسیار زیاد است و از طرفی، میزان فراوری توانایی پاسخ به سطح تقاضا برای قطعات را ندارد. گفته شده که قیمت نهایی پلی استیشن 5 به هنگام عرضه بالا خواهد بود و در نتیجه، سونی انتظار ندارد این کنسول به اندازه پلی استیشن 4 بفروشد.

به همین دلیل هم تصمیم بر فراوری تعداد دستگاه کمتری از پلی استیشن 5 در سال نخست عرضه اتخاذ شده است. سونی به شرکت های همکاری خود در فراوری این کنسول گفته است که انتظار دارند تا در سال اقتصادی 2021 بین 5 تا 6 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 فراوری نمایند. برای مقایسه، کنسول پلی استیشن 4 در شش ماه نخست عرضه خود 7.5 میلیون دستگاه فروخت.

بلومبرگ با تعدادی از بازی سازان که به پلی استیشن 5 دسترسی دارند، صحبت نموده است و آن ها با در نظر دریافت سخت افزار این کنسول، انتظار ندارند تا سونی آن را با قیمتی کمتر از 500 دلار بفروشد؛ طوری که تخمین زده شده که قیمت کنسول بین 499 تا 549 دلار باشد. یکی از تحلیل گران وب سایت بلومبرگ اضافه نموده که افزایش قیمت قطعات، سونی را مجبور نموده است تا قیمتی بیشتر از آنچه انتظار داشته اند را برای کنسول در نظر بگیرند.

منابع نزدیک سونی به این موضوع اشاره نموده اند که استراتژی آن ها در آینده نزدیک، تمرکز همزمان روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 خواهد بود؛ طوری که آن ها می خواهند با جذب کاربران بیشتر برای سرویس های آنلاین پلی استیشن، در کنار عرضه محدود پلی استیشن 5، درآمد خود را حفظ نمایند.

در حال حاضر پلی استیشن 4 با قیمت پایه 300 دلار و پلی استیشن 4 پرو با قیمت 400 دلار به فروش می رسد. احتمالا با عرضه پلی استیشن 5، این قیمت ها کاهش پیدا می نمایند تا افراد بیشتری جذب اکوسیستم پلی استیشن شوند و از سرویس های آنلاین آن استفاده نمایند. مدیر عامل فعلی سونی، کنیچیرو یوشیدا، گفته است که آن ها نمی خواهند به درآمد یک باره حاصل از فروش سخت افزار اکتفا نمایند.

گفته شده که در حال حاضر به خاطر بحران ناشی از بیماری کووید 19، کارمندان سونی از خانه مشغول به کار هستند و این موضوع مانع از برگزاری جلسات شده است؛ جلساتی که قرار بوده در آن برای سیاست های تجاری مختلف حول پلی استیشن 5 تصمیم گیری گردد. سونی ممکن است حتی قید برگزاری یک مراسم رونمایی پلی استیشن 5 را بزند. گزارش بلومبرگ می گوید که بحران بیماری کووید 19 به طور کلی برنامه های رونمایی پلی استیشن 5 را مختل نموده است. فقط تعداد کمی از افراد در سونی ظاهر نهایی پلی استیشن 5 را دیده اند. دسته کنسول را هم به این دلیل نشان دادند که دسته نهایی، به شرکت های بازی سازی مختلف ارسال شده است و سونی می دانسته که توانایی کنترل درز تصاویر غیررسمی از دسته را ندارد.

طبق گزارش منتشر شده، ممنوعیت های سفر، مانع از حضور مهندسان سونی در کارخانه های چین شده است و آن ها هنوز نتوانسته اند تاییدیه های نهایی برای آغاز فراوری انبوه پلی استیشن 5 را صادر نمایند. کارخانه های همکار سونی هم نسبت به این موضوع و محقق نشدن تاریخ مقرر ساخت کنسول ابراز نگرانی نموده بودند. با این حال، ظاهرا مسائل اخیرا رفع شده است و نگرانی در فراوری کافی کنسول وجود نخواهد داشت.

نهایتا، بلومبرگ با نقل قول صحبت های یکی از تحلیل گران، پیش بینی نموده است که هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با قیمت 450 دلار وارد بازار شوند؛ حتی با اینکه این رقم ضرر بزرگی را برای مایکروسافت و سونی در پی خواهد داشت.

منبع: Bloomberg

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4073

به "عرضه محدود پلی استیشن 5 در سال اول عرضه؛ قیمت نهایی چقدر خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه محدود پلی استیشن 5 در سال اول عرضه؛ قیمت نهایی چقدر خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید