عبدالله: مذاکرات صلح به رغم حملات طالبان ادامه می یابد

به گزارش انوار بلاگ، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: به رغم تشدید حملات طالبان مذاکرات تا زمان خروج این گروه از گفت وگوها ادامه خواهد یافت.

عبدالله: مذاکرات صلح به رغم حملات طالبان ادامه می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: مذاکرات صلح برای یافتن راه چاره سیاسی برای بحران چنددهه گذشته به رغم تشدید حملات طالبان مذاکرات تا زمان خروج این گروه از مصاحبه ها ادامه خواهد یافت.

وی در مصاحبه با رویترز افزود: نباید در های مذاکرات تا زمان خروج طالبان از مصاحبه ها بسته گردد.

عبدالله ادامه داد: ما نمی توانیم مذاکرات را به رغم عدم پیشرفت و بعلاوه تشدید حملات طالبان کنار بگذاریم.

این اظهارات عبدالله در حالی انجام می گردد که طی یکماه گذشته و با اعلام خروج نظامیان خارجی طالبان حملات خود را به بخش های مختلف افغانستان تشدید نموده است.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات طالبان به طرف های مختلف می توان با شروع مذاکرات نسبتا به آینده مصاحبه ها خوشبین بود.

وی در انتها تاکید نمود: بحران افغانستان تنها با یک راه چاره سیاسی انتها خواهد یافت.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ملاقات غنی و عبدالله گفته بود که افغان ها خودشان باید در خصوص آینده تصمیم بگیرند و خشونت بی معنا در این کشور باید انتها یابد.

به همین دلیل، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هم پس از ملاقات با بایدن گفت که کاملا متقاعد شده ام که تصمیم خروج نیرو های آمریکایی فصل جدیدی را در روابطمان با واشنگتن آعاز خواهد نمود و این اقدام به معنای شانه خالی کردن از افغانستان نیست.

وی با اشاره به این موضوع که سفارت آمریکا در کابل به فعالیت های خود ادامه خواهد داد، افزود: رئیس جمهور بایدن ادامه ارائه یاری های انسانی و مالی به افغانستان را مورد تاکید قرار داده است.

رئیس جمهور افغانستان از طالبان خواست تا درگیری ها را متوقف نموده و وارد فرایند سیاسی شوند.

اشرف غنی افزود: به تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان احترام می گذاریم و این تصمیمی حاکمیتی بوده و ما افغانستانی ها باید با پیامد های این موضوع به تعامل بپردازیم.

روز گذشته هم یک مقام آمریکایی اطلاع داد که طی دو هفته آینده بخش عمده ای از خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان تکمیل می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9905

به "عبدالله: مذاکرات صلح به رغم حملات طالبان ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: مذاکرات صلح به رغم حملات طالبان ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید