سیاهنمایی آمریکایی با سوء استفاده از شیوع کرونا در شبکه مورد علاقه ترامپ

به گزارش انوار بلاگ، چندی پیش مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز که حامی ترامپ است از چینی ها خواست رسماً عذرخواهی نمایند.

سیاهنمایی آمریکایی با سوء استفاده از شیوع کرونا در شبکه مورد علاقه ترامپ

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، چندی پیش جس واترز مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از چینیها خواست رسماً عذرخواهی نمایند؛ این حرف انزجار عمومی را به دنبال داشته است.

تعصب واترز نسبت به چین ریشه دار شده است؛ این اولین بار نیست که وی به بهانه طنز به چینیها طعنه می زند. بیش از سه سال پیش وی در خیابان هنگام مصاحبه با چینی تباران پرسیده بود: این ساعت مچی خیلی قشنگ است، دزدیست؟ سؤالاتی مشابه این او را به تبعیض نژادی معروف نموده است.

این بار واترز علناً از چین خواسته است به خاطر شیوع کروناویروس عذرخواهی کند و برچسب کرونا را به فرهنگ و سیاست چین زده است. در زمانی که همه بشریت با چالش مشترکی روبروست، ایجاد کشمکشهایی نظیر این ننگ آور است؛ ولی شبکه تلویزیونی فاکس و واترز ظاهراً برای ثابت کردن موجودیتشان اصلا به هیچ خط قرمزی در اخلاق پایبند نیستند.

این گفته که منشاء کروناویروس جدید چین است، هنوز هیچ دلیلی علمی ندارد. چرا سازمان جهانی بهداشت این ویروس را کروناویروس 2019 نامید؟ برای این که از ارتباط دادن آن به منطقه و کشوری جلوگیری کند تا درباره محلی که اولین مورد ابتلاء به آن شناسایی شده مورد تبعیضی صورت نگیرد. به همین سبب ، هنگامیکه واترز گفت منشاء این ویروس چین است، بی درنگ از سوی همکارش زیر سؤال برده شد: اگر کروناویروس از اینجا (یعنی آمریکا) آغاز می شد، چه می شد؟

شیوع بیماری مثل یک آینه حقیقت و جعل، زیبایی و زشتی جهان را منعکس می نماید. ما در برابر یک چالش جهانی در زمینه امنیت بهداشت عمومی ، درون یک قایق هستیم و باید به هم یاری کنیم نه این که از مزرعه همسایه به عنوان راه آب استفاده کنیم. آیا باید در کنار هم مبارزه کنیم یا از آن سوی رودخانه به تماشای آتش سوزی بپردازیم ؟ در برف و سرما به نیازمندان ذغال می دهیم یا در چاه آب سنگ می اندازیم؟ دولتها و مردم چین و ایران عملا به این سؤال پاسخ روشنی داده اند.

دیروز مقاله کوتاهی از سفارت ایران در چین در رده بندی پربازدیدترینهای وی بو و ویچت چین نهاده شد. در این مقاله آمده است: پس از شیوع کرونا در ایران ، بسیاری از دوستان چینی از سفارت راههای یاری را پرسیدند؛ ما آنها را اعلام کردیم. بیست و چهار ساعت گذشته تجربه ویژه ای برای ما بود که همشیه به یاد خواهد ماند. ظرف 24ساعت، مردم چین حدود 4میلیون یوان اعانه دادند. سخاوت و مهربانی مردم چین ما را تحت تاثیر قرار داده است؛ ما سنگینی مسؤولیت را نیز احساس کردیم.

چهار میلیون یوان ظرف 24ساعت! این یاری به همنوع تنها میان دول چین و ایران ، میان ایرانیان مسلط به زبان چینی و بالعکس، بلکه میان مردم عادی اجرا شده است. هو شی جین سردبیر روزنامه گلوبال تایمز معتقد است این پیغام دوستی مردم چین و ایران و همدردی صادقانه چینیها را با شرایط کنونی ایران در مقابله با شیوع کرونا منعکس می نماید.

در مقابل به اقدامات آمریکا نگاه کنیم: رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا مدعی شدند با مردم ایران هستند و یاریهای انساندوستانه ای به ایران می دهند. اما غیر از تهمت و تحریک به تقابل میان مردم و دولتها ، آیا آمریکا یاریی واقعی به مردم ایران نموده است؟ اصطلاحات یاری و حسن نیت فقط در لفظ باقی مانده اما عملا تحریمها در حال تشدید است.

رسانه های غربی به سرکردگی آمریکا در روزهای اخیر دولت ایران را به پنهان کاری و ناکارآمدی متهم می نمایند و ایران را بزرگترین صادر نماینده ویروس در خاورمیانه می خوانند و با سوء استفاده از این فرصت به تبلیغ ایران هراسی می پردازند و مایه اضطراب در جامعه می شوند تا مقاصد پنهانی خود برسند.

نسخه پیچهای درمان و حیله گران همان آدمها هستند. حتی کسانی که در صحنه نمایش می دهند ، همان چهره های قدیمی هستند: مایک پامپئو ، سناتور تام کاتن ، سناتور روبیو و غیره . هنگامیکه کروناویروس در چین شیوع یافت، آنان با این حرفها چین را متهم کردند، و هنگامیکه چین با اقدامات قاطع از جمله قرنطینه شهری شیوع بیماری را به طور موثر مهار کرد، آنها باز حرفی زدند و گفتند شما به حقوق بشر احترام نمی گذارید!

برای ایرانیان ، تحریم آمریکا بیماری خطرناکتری از کرونا است. حسن روحانی رئیس جمهور ایران آشکارا گفت که بعضی کشورها که مدعی یاری به مردم ایران هستند ، باید بی درنگ تحریمهای دارویی و لوازم پزشکی را لغو نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز پنجشنبه در این باره گفت: در زمان کلیدی مقابله دولت و مردم ایران با شیوع کرونا ، تحریمهای یک جانبه شرایط را وخیم تر می نماید و کاملا برخلاف روحیه انساندوستی است. چین مصرا از طرفهای مربوط می خواهد بی درنگ تحریمهای ایران را لغو نمایند و مانع تلاشهای ایران و جامعه جهانی برای مبارزه با کروناویروس نشوند.

تدروس آدانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش هشدار داد، همه ما باید کروناویروس جدید را دشمن شماره یک و مشترک تلقی کنیم، زیرا تهدید آن از تروریسم بیشتر است. یاری به دیگران در زمان سختی به معنای یاری به خود است. دیگر ریاکاری نکنید، اقدامات صادقانه را ثابت و به مردم ایران یاری کنید تا هر چه زودتر بر کروناویروس غلبه نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2974

به "سیاهنمایی آمریکایی با سوء استفاده از شیوع کرونا در شبکه مورد علاقه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاهنمایی آمریکایی با سوء استفاده از شیوع کرونا در شبکه مورد علاقه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید