ساخت یک مزرعه عظیم خورشیدی در صحرای کالیفرنیا

به گزارش انوار بلاگ، یک مزرعه عظیم خورشیدی با ظرفیت فوق العاده 350 مگاواتی در صحرای کالیفرنیا ساخته خواهد شد که قادر به تأمین انرژی نزدیک به 90 هزار خانه خواهد بود.

ساخت یک مزرعه عظیم خورشیدی در صحرای کالیفرنیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، صحرای کالیفرنیا میزبان یک مزرعه عظیم خورشیدی دیگر در سطح شنی و آفتاب گیر خود خواهد بود.

وزارت کشور ایالات متحده روز دوشنبه 3 مه اعلام نمود که دفتر مدیریت سرزمین(BLM) پروژه جدید و عظیم خورشیدی دیگری را به نام پروژه خورشیدی کریمسون امضا نموده است.

این پروژه 550 میلیون دلاری پس از اتمام، ظرفیت تأمین انرژی 87 هزار و 500 خانه را در منطقه خواهد داشت. این پروژه در 2000 هکتار از اراضی تحت مدیریت BLM به عنوان یک مرکز 350 مگاواتی ساخته خواهد شد که می تواند همین مقدار انرژی را فراوری کند و تحویل دهد.

دب هالند وزیر کشور آمریکا گفت: زمان برای یک آینده با انرژی پاک اکنون فرا رسیده است. ما باید سرمایه گذاری های جسورانه ای انجام دهیم که بتواند با تغییرات آب و هوایی مقابله کند و همچنین مشاغل پردرآمدی برای آمریکایی ها ایجاد گردد.

در واقع این پروژه 650 نفر را در طول ساخت خود به کار خواهد گرفت و 10 موقعیت ثابت شغلی و 40 موقعیت شغل موقت را به مدت 30 سال فراهم خواهد نمود.

هالند اضافه کرد: پروژه هایی از این قبیل می توانند به آمریکا به عنوان یک رهبر دنیای در اقتصاد انرژی پاک یاری نمایند.

مزرعه خورشیدی کریمسون به عظیمترین مزارع انرژی خورشیدی دنیا خواهد پیوست. به عنوان مثال، مزرعه خورشیدی سولار استار(Solar Star) نیز در کالیفرنیا واقع شده است و در حال حاضر با حدود 1.7 میلیون صفحه خورشیدی در دو سایت جداگانه که به ترتیب 314 مگاوات و 265 مگاوات برق فراوری می نمایند، عظیمترین مزرعه خورشیدی در ایالات متحده است. این مزرعه در مجموع توانایی تأمین نیروی حدود 250 هزار خانه را دارد.

ایالات متحده همچنین دارای مزرعه خورشیدی توپاز(Topaz) در کالیفرنیا است که می تواند 580 مگاوات نیرو فراوری کند و همچنین مزرعه خورشیدی ایوانپا سولار(Ivanpah Solar) در کالیفرنیا که 392 مگاوات برق فراوری می نماید و همچنین مزرعه خورشیدی آگوا کالینته(Agua Caliente) در آریزونا که 290 مگاوات برق فراوری می نماید و چندین مزرعه خورشیدی دیگر است.

در سایر نقاط دنیا نیز عظیمترین مزارع خورشیدی را در استرالیا، سنگاپور، چین، هند و امارات متحده عربی می توان یافت که میزبان عظیمترین مزارع انرژی خورشیدی در دنیا هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9535

به "ساخت یک مزرعه عظیم خورشیدی در صحرای کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت یک مزرعه عظیم خورشیدی در صحرای کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید