رضا شجیع: با تفکر پازلی نمی توان ورزش را همگانی کرد

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رضا شجیع نائب رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیغام نور در نخستین سمپوزیوم ورزش همگانی و گام دوم انقلاب گفت: طی دو سال گذشته کوشش کردیم موضوع ورزش همگانی را از کلی نگری و ابهام خارج کنیم و موضوع کم تحرکی اقشار مختلف جامعه را به اسم مسأله محوری نظام ورزش همگانی کشور مشخص کنیم.

رضا شجیع: با تفکر پازلی نمی توان ورزش را همگانی کرد

شجیع تغییر رفتار را هدف اصلی سیاست گذاری عمومی در حوزه ورزش دانست و اضافه کرد: امروز پارادایم حاکم بر سیاست گذاری عمومی معطوف به تغییر رفتار است . وقتی در خصوص رفتار در ورزش همگانی صحبت می کنیم سیاست های ما باید به نحوی باشد که شهروندان کم تحرک یا بی تحرک را به سمت فعالیت بدنی منظم سوق دهیم.

این استاد دانشگاه تاکید نمود: این نوع سیاست گذاری بسیار کار دشواری است چرا که متاثر از عوامل متعددی است و بی توجهی به پیامدهای جانبی زمینه عدم توفیق سیاستگذاران را فراهم می نماید.

رضا شجیع تک ساحتی تماشا ورزش همگانی را بحران حاکم بر سیاست گذاری ورزش ایران خواند و اضافه کرد: کم تحرکی در اسطوره های زبانی نهفته در ناخودآگاه انسان ایرانی ریشه دارد، امری که دنیا بینی او را تحت تأثیر قرار داده و در نهایت این دو مورد، علل اجتماعی کم تحرکی را خلق می نمایند. نگاه پازلی به مسأله کم تحرکی و نداشتن تصویر عظیم تر از این مسأله در قالب سبک زندگی فعال و سالمی که در کنار عواملی نظیر رژیم غذایی، کنترل وزن، عوامل مالی و غیره معنا پیدا می نماید؛ نشانگر فقدان جامع ما در موضوع سیاستگذاری است.

شجیع در ادامه اذعان داشت: سبک زندگی، قلب و موتور حرکتی بیانیه گام دوم انقلاب است چرا که یک انسان امیدوار و باانگیزه برای تحقق تمدن نوین اسلامی، دارای سبک زندگی مورد انتظار نظام اسلامی است و تصور مالی پویا، جامعه عزتمند و دارای معنویت بدون انسان هایی با سبک زندگی فعال و سالم مشکل است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10878

به "رضا شجیع: با تفکر پازلی نمی توان ورزش را همگانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضا شجیع: با تفکر پازلی نمی توان ورزش را همگانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید