رایزنی تلفنی السیسی و ترامپ درباره اختلافات مصر و اتیوپی

به گزارش انوار بلاگ، کاخ سفید اعلام نمود، رؤسای جمهور آمریکا و مصر درباره تنش ها بین این کشور آفریقایی با اتیوپی بر سر احداث سد النهضه بر روی رود نیل تلفنی گفت و گو کردند.

رایزنی تلفنی السیسی و ترامپ درباره اختلافات مصر و اتیوپی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه نشست هیأت های سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در آمریکا برای گفت و گو درباره مناقشه بر سر احداث سد النهضه بر روی رود نیل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در یک تماس تلفنی درباره این مناقشه و دیگر موضوعات دوجانبه رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا در این رایزنی تلفنی حمایت خود را از مذاکرات بین مصر، اتیوپی و سودان بر سر مناقشه درباره احداث سد النهضه اظهار داشت.

جاد دیر سخنگوی کاخ سفید در یک بیانیه درباره رایزنی تلفنی روسای جمهور آمریکا و مصر گفت: رئیس جمهور ترامپ حمایت خود را مذاکرات جاری مصر، اتیوپی و سودان برای دستیابی به یک توافقنامه همکاری درباره سد النهضه اتیوپی اظهار داشت.

پیشتر سامح شکری وزیر خارجه مصر در سخنانی در مجلس عربی که با موضوع آنالیز امنیت آبی در دنیا عرب در قاهره برگزار شده بود، گفت که مصر از فقر آبی شدید رنج می برد.

شکری از دعوت دولت آمریکا برای تشکیل نشست چهارگانه با حضور مصر، سودان و اتیوپی در ششم نوامبر آینده استقبال و ابراز امیدواری کرد که این نشست منجر به توافق قانونی الزام آور که حقوق تمامی طرف ها به خصوص مصر را تأمین کند، گردد.

وزیر خارجه مصر تأکید کرد که پرونده سد النهضه، در صدر اولویت های تمامی ارگان های این کشور قرار گرفته است و یک مسأله موجودیتی برای مردم مصر محسوب می گردد. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1186

به "رایزنی تلفنی السیسی و ترامپ درباره اختلافات مصر و اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی السیسی و ترامپ درباره اختلافات مصر و اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید