دژپسند: به دنبال حل مشکل مالیات شرکت های دانش بنیان هستیم

به گزارش انوار بلاگ، وزیر اقتصاد با بیان این که در جلساتی برطرف مسائل مالیاتی شرکت های دانش بنیان و مسائل گمرکی آنها مورد آنالیز نهاده شد و در قالب بخش نامه هایی به سازمان مالیاتی و گمرک ابلاغ شد گفت که ما در یک سال گذشته کوشش کردیم با شرکت های دانش بنیان و نوآور جلساتی برای شناسایی و برطرف مسائل آنها برگزار کنیم.

دژپسند: به دنبال حل مشکل مالیات شرکت های دانش بنیان هستیم

به گزارش خبرنگاران، فرهاد دژ پسند در جلسه علنی امروز سه شنبه و در جریان آنالیز دستاوردها و مسائل حوزه اقتصاد شرکت های دانش بنیان و نوآورانه گفت: شکل گیری اقتصاد هوشمند یکی از موضوعاتی است که همیشه بر آن تاکید داشتم اقتصاد هوشمند می تواند در مبارزه با فساد تاثیرگذار باشد که در این راستا شرکت های دانش بنیان تاثیر بسیاری دارند.

وی با بیان این که شرکت های دانش بنیان نقش کلیدی در اقتصاد هوشمند دارند، گفت: در یک سال گذشته کوشش کردیم برای آشنایی و برطرف مسائل شرکت های دانش بنیان و نوآورانه جلساتی برگزار کنیم. در این راستا آیین نامه هایی هم تدوین شد که به مراجع مربوطه ارسال می شود. سند مهم بانکداری دیجیتال را برای بانک های مختلف ابلاغ کردیم. در این نقشه راه صندلی ویژه ای برای استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان قائل شدیم.

وزیر اقتصاد درباره مالیات شرکت های دانش بنیان نیز گفت: با همکارانم در سازمان امور مالیاتی، جلساتی برای برطرف مسائل مالیاتی و گمرکی شرکت های دانش بنیان داشتیم. در همین باره بر اساس اختیاراتم بخشنامه هایی به سازمان مالیاتی و گمرکی ابلاغ کردم. بعضی موارد هم به مقررات زدایی مربوط است که در هیات مقررات زدایی مطرح شد که به دنبال برطرف این مسائل هستیم.

دژپسند، وثیقه گذاری دارایی های نامشهود را یکی دیگر از موضوعات مطروحه درباره شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و اضافه نمود: در این باره کارگروهی در معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل شده که ما هم از وزارت اقتصاد در آن نقش فعال داریم. بعضی از احتیاجهای این شرکت ها مربوط به حوزه مالیات به اصلاح قانون مالیات های مستقیم بر می شود. ما در وزارت اقتصاد به دنبال بازنگری در این قانون هستیم که یکی از محورهای آن به شرکت های دانش بنیان برمی شود که در کوششیم این موضوع را برطرف کنیم.

وی در سرانجام گفت: که شرکت های دانش بنیان و نوپا برای راه اندازی کسب و کار به مجوزهایی احتیاج دارد که این فرایند تشکیل شرکت ها را کند می نماید. یکی از مولفه های اساسی برای تقویت این شرکت ها توجه به این مسائل است. ما در درگاه ملی راه اندازی شده برای مجوزها در وزارت اقتصاد به شدت این موضوع را به عنوان محور مورد توجه قرار داده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1620

به "دژپسند: به دنبال حل مشکل مالیات شرکت های دانش بنیان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دژپسند: به دنبال حل مشکل مالیات شرکت های دانش بنیان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید