صنعت خودروسازی دانش بنیان می گردد

به گزارش انوار بلاگ، در ملاقات وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، موضوع دانش بنیان شدن صنعت خودرو مورد آنالیز و تحلیل نهاده شد.

صنعت خودروسازی دانش بنیان می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در ملاقات سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، موضوع دانش بنیان شدن صنعت خودرو مورد آنالیز و تحلیل نهاده شد.

در این ملاقات که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گشت، مسئولان به تحلیل صنعت خودرو از دیدگاه اقتصاد دانش بنیان پرداختند.

طراحی و توسعه پلتفرم و خانواده محصول مبتنی بر آن با تکیه بر توانایی زنجیره تأمین، از جمله راه حل ها و موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این ملاقات بعلاوه به ساختار تازه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل معاونت صنایع حمل و نقل درون این ساختار با سه دفتر صنایع خودرو، صنایع ریلی و دریایی و صنایع هوایی اشاره شد.

صنعت خودروی کشورمان به عنوان یک صنعت پیشران، در سال های اخیر از مسائل و چالش هایی همانند زیان انباشته، کیفیت پایین تولیدات، نحوه قیمت گذاری و بدهی زیاد به قطعه سازان و زنجیره تأمین رنج می برد، اما وزیر صمت کابینه دولت سیزدهم معتقد است: این مسائل به معنی آن نیست که این صنعت را کنار بگذاریم.

فاطمی امین بیان داشت: عده ای می گویند که اگر این صنعت را کنار گذاشته و به واردات خودرو اقدام کنیم به نفع ماست، اما برعکس معتقدم صنعت خودروسازی دارای ظرفیتی است که می تواند به افتخار ملی تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12923

به "صنعت خودروسازی دانش بنیان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت خودروسازی دانش بنیان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید