استقبال کتابخوان ها از کتاب دیدگا ه های رهبر انقلاب درباره فتنه

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران ـ گروه فرهنگ: مرور اخبار حوزه کتاب در هفته گذشته را با خبر مربوط به کتاب توضیح ماجرا شروع می کنیم. البته خبر مذکور روز شنبه 13 دی منتشر شد و درباره فروش این کتاب در هفته گذشته بود. به این ترتیب طی هفته گذشته، کتاب توضیح ماجرا با مروری بر دیدگاه های رهبر انقلاب پیرامون فتنه 1388 پرفروش ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظّم انقلاب اسلامی شد.

استقبال کتابخوان ها از کتاب دیدگا ه های رهبر انقلاب درباره فتنه

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

کتاب توضیح ماجرا با بیش از 10 بار نوبت چاپ، یکی از آثار برگزیده انتشارات انقلاب اسلامی است که به تلاش علیرضا مختارپور قهروردی گردآوری و تدوین شده است. این کتاب 194صفحه ای، فرازهای مهمی از بیانات و رهنمودهای مقام معظّم رهبری درباره انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری و فتنه سال 88 در یک بازه زمانی حدود 11 ماهه، از اول فروردین ماه 88 در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا(علیه السلام) تا 28 بهمن ماه همان سال، در ملاقات جمعی از مردم آذربایجان را در خود جای داده است. مطالب این کتاب، ضمن عنوان بندی ریزموضوعات آن، ترتیب تاریخی ایراد بیانات را نیز مدنظر قرار داده است.

اختصاص 2 میلیارد تومان به خرید برگزیدگان جشنواره کتاب های رشد

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی از اختصاص بودجه ای برابر با 2 میلیارد تومان برای خرید آثار برگزیده جشنواره کتاب های یاری آموزشی رشد اطلاع داد.

این خبر روز چهارشنبه 17 دی در خروجی خبرنگاران نهاده شد که به موجب آن محمد ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی از اختصاص بودجه ای برابر با 5 میالیارد تومان از سوی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برای خرید کتاب اطلاع داد و اضافه نمود: از این مبلغ، 2 میلیارد تومان به خرید کتاب های برگزیده و آثاری که از سوی جشنوره کتاب های یاری آموزشی رشد انتخاب می شوند اختصای می یابد.

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره صنعت چاپ معین شد

با معین شدن زمان برگزاری اختتامیه جشنواره صنعت چاپ، خبر برگزاری آن در اسفندماه سال جاری، این هفته منتشر شد. به این ترتیب مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ در دو بخش مسابقات آثار چاپی و مسابقات آثار علمی در اسفند ماه برگزار می گردد.

همفکری نهاد کتابخانه ها با اساتید، پژوهشگران و اعضای هیات علمی

نشست هم اندیشی اساتید، پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشکده ها و پژوهشکده های عرصه کتابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، یکشنبه شب 14 دی در سالن بیستون هتل انقلاب برگزار گردید.

در این نشست اساتید و پژوهشگران مختلف کشور به بیان دیدگاه های خود به مسئولان، مدیران و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداختند. علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این برنامه گفت: هدف اصلی از برگزاری این جلسه، شنیدن نظر کارشناسان است و به حکم عقل، استفاده از خرد جمعی اهل فن، امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است.

شروع به کار دوازدهمین نمایشگاه عظیم کتاب هرمزگان

دوازدهمین نمایشگاه عظیم کتاب هرمزگان و نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال روز شنبه 13 دی افتتاح شد. این خبر از اخبار استانی کتاب بود که این هفته منتشر شد.

به این ترتیب، دوازدهمین نمایشگاه عظیم کتاب هرمزگان و نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال عصر شنبه با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار هرمزگان، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، معاونین و مشاوران استاندار هرمزگان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان شروع به کار کرد.

600 ناشر در دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان حضور یافته اند.

علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در این باره گفت: این 600 ناشر در قالب 460 غرفه، محصولات مکتوب خود را ارائه و همچنین 39 ناشر مطرح نیز در قالب فروشگاه متمرکز کتاب های خود را عرضه می نمایند. در بخش نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز، 40 غرفه به این امر اختصاص یافته که توانمندی ها، تولیدات و تجهیزات این حوزه به مردم ارائه و عرضه می گردد.

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان و نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال تا 19 دی در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار برپاست.

اهدای 5 هزار جلد کتاب توسط مردم بوشهر به طرح 77

این خبر هم از دیگر اخبار استانی حوزه کتاب در این هفته بود که مشاور جوان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پنج هزار جلد کتاب و 100 میلیون ریال وجه نقد از سوی مردم به طرح 77 اهدا شد.

عبدالمحمد شعرانی در مصاحبه با خبرنگاران بیان نمود: در استان بوشهر 77 مدرسه کوچک زیر 10 نفر دانش آموز وجود دارد؛ با تهیه یک بانک اطلاعاتی از این مدارس، قبل از شروع سال تحصیلی فکری به ذهنم رسید که این مدارس را با همت و همراهی مردم کتابخانه دار کنیم و اجرای این طرح با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. شروع این طرح در نخستین روزهای مهرماه سال جاری و در شهرستان های جم، دیلم و منطقه سعدآباد بود.

عرضه داستان چاپ نشده آرتور شینستلر در بازار نشر کشور

رمان شهرت دیرهنگام که چندی پیش به صورت جهانی منتشر شد، به تازگی با ترجمه ناصر غیاثی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب در تابستان سال 2014 برای اولین بار منتشر شد و بسیاری از رسانه های آلمانی زبان، انتشار آن را یک رویداد مهم توصیف کردند و عنوان کشف دست نوشته آرتور شینتسلر را برای آن به کار بردند.

شینتسلر برای این رمان خود که حالا 120 سال پس از نوشته شدن و 80 سال پس از مرگ وی منتشر شده، نام داستان شاعر فرتوت را انتخاب نموده بود ولی ناشر آلمانی اثر که برای اولین بار آن را تابستان سال جاری چاپ کرد، عنوان شهرت دیرهنگام را برایش در نظر گرفت. با وجود این که حدود 50 سال، در بایگانی آرتور شینتسلر دانشگاه فرایبورگ، نام این اثر را در فهرست آثار باقی مانده از این نویسنده درج نموده بودند، اما همواره از آن به عنوان داستانی گم شده یاد می شد.

صدور پروانه رایگان ساخت کتابخانه در اردبیل

دیگر خبر استانی حوزه کتاب نیز سخنان شهردار اردبیل درباره صدور پروانه ساخت کتابخانه در این شهر بود. صدیف بدری شامگاه سه شنبه 16 دی در ملاقات با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: به منظور حمایت از ساخت کتابخانه از خیرین حمایت های لازم به عمل آمده و پروانه رایگان برای این تعداد صادر می گردد.

شهردار اردبیل صدور رایگان پروانه ساخت را اقدامی در جهت تشویق خیران به مشارکت در ساخت کتابخانه ها دانست و اضافه نمود: در مورد اهدای رایگان زمین های لازم برای ساخت کتابخانه عمومی توسط خیرین نیز شهرداری اردبیل اعلام آمادگی می نماید.

بدری ترویج فرهنگ مطالعه را عاملی مهم در اشاعه فرهنگ صحیح شهرنشینی بیان کرد و تقویت کتابخانه های مشارکتی شهرداری اردبیل و کتابخانه های عمومی استان را از جمله برنامه های شهرداری خاطرنشان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4354

به "استقبال کتابخوان ها از کتاب دیدگا ه های رهبر انقلاب درباره فتنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال کتابخوان ها از کتاب دیدگا ه های رهبر انقلاب درباره فتنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید