خجسته مهر: دوره تولید آسان نفت تمام شده، نیاز اولویت دار ما در صنعت نفت، فناوری است

به گزارش انوار بلاگ، مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: دوره تولید آسان نفت تمام شده است. نیاز اولویت دار ما در صنعت نفت، فناوری است

خجسته مهر: دوره تولید آسان نفت تمام شده، نیاز اولویت دار ما در صنعت نفت، فناوری است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: دوره تولید آسان نفت تمام شده است. نیاز اولویت دار ما در صنعت نفت، فناوری است

خجسته مهر در مراسم گرامیداشت روزی ملی پژوهش افزود: امروز 1200 میلیارد بشکه نفت خام زیر زمین داریم که در 400 مخزن جای گرفته است.

وی ادامه داد: امروز کمتر از 30 درصد نفت زیر زمین را می توانیم برداشت کنیم و برداشت کل ذخایر نفتی، مستلزم کسب علم و فناوری است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

همچنین در این مراسم وزیر نفت از جایگاه مهم شرکت های دانش بنیان برای افزایش ظرفیت استخراج از مخازن نفتی کشور گفت و افزود: با سرمایه گذاری اندک و استفاده از شرکت های دانش بنیان می توانیم ظرفیت تولید 80 میلیون بشکه نفت را ایجاد کنیم.

اوجی افزود: هزینه حفاری هر حلقه چاه 12 میلیون دلار است. شرکت های دانش بنیان می توانند سبب افزایش بهره وری بیش از 700 حلقه چاه در کشور شوند.

سورنا ستاری معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهور نیز گفت: پژوهشگاه صنعت نفت یکی از موثر ترین پژوهشگاه های دنیاست. مشکل این است که این همه در پژوهش سرمایه گذاری می کنیم، اما چرا نمیتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پیشرفت یک مفهوم فرهنگی است و باید فرهنگ پیشرفت وجود داشته باشد. در این 120 سال اکوسیستمی در صنعت نفت شکل گرفته که نمیگذارد صنعت نفت بالا بیاید.

ستاری تاکید کرد: صنعت نفت به جای api گواهی تطابق بگیرد و استاندار های ملی را توسعه دهیم. کار خوبی که در نفت شروع شد، این بود که ipi را توسعه دهیم. بسیاری این تکنولوژی ها برای دهه 50 یا 60 میلادی است. تلاش عزیزان ما در صنعت نفت در سال های تحریم ستودنی بود. نفت نیروی انسانی و تجربه عملیاتی فوق العاده ای دارد. گاز زاییده انقلاب است و درحال حاضر سومین تولیدکننده گاز دنیا هستیم. مشکل این است که مصرفشان بالاست و باید در بهینه سازی مصرف کار کنیم.

وی شرح داد: ما برای حل مسائل نفت باید بر روی شرکت های دانش بنیان تکیه کنیم. پژوهشگاه صنعت نفت باید حراست های خود را بردارد و پژوهشگاه را باز بگذارد. اتفاق بزرگی است که پژوهشگاه پارک علم و فناوری را راه انداخته است. بحث پارک علم و فناوری نفت بسیار مهم است. آمدن نفت در حوزه پژوهش اتفاق بی نظیری است. کار قشنگی که صورت گرفت، مسئله ترک تشریفات مناقصه بود که تا 300 میلیارد تومان برای یک قرارداد صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12322

به "خجسته مهر: دوره تولید آسان نفت تمام شده، نیاز اولویت دار ما در صنعت نفت، فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خجسته مهر: دوره تولید آسان نفت تمام شده، نیاز اولویت دار ما در صنعت نفت، فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید