درگیری مرزی ارمنستان و آذربایجان از سر گرفته شد، انتقاد شدید ترکیه به ارمنستان

به گزارش انوار بلاگ، وزارتخانه های دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان که یکدیگر را به شروع درگیری متهم می نمایند، اعلام کردند که امروز دوباره حملات مرزی بین دو کشور شروع شد.

درگیری مرزی ارمنستان و آذربایجان از سر گرفته شد، انتقاد شدید ترکیه به ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز (پنج شنبه) درگیری های مرزی خود را پس از یک روز آتش بس از سرگرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارتخانه های دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان که یکدیگر را به شروع درگیری متهم می نمایند، بیان کردند که امروز دوباره حملات مرزی بین دو کشور شروع شد.

این دو کشور درگیر در بیانیه های جداگانه اظهار کردند که از صبح پنج شنبه حملاتی در مرز شمالی دو کشور در جریان است و ایروان و باکو هر کدام تأکید دارند که به حمله طرف مقابل پاسخ می دهند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار اطلاعیه ای بیان کرد: نیروهای ارمنستان صبح امروز بار دیگر به مواضع کشور در شهر مرزی تووز حمله کردند.

براساس این گزارش، ارتش ارمنستان روستاهای آغدام، دوندار قوشچو و وحیدلی را هدف حملات سنگین خمپاره ای قرار داد، در این حملات هیچ غیرنظامی آسیب ندید.

درگیری ها همچنان در منطقه ادامه داشته و ارتش آذربایجان کنترل شرایط را به دست گرفته است.

لازم به ذکر است ارتش ارمنستان 12 ژوئیه اقدام به حملات توپخانه ای به مواضع آذربایجان در منطقه مرزی تووز نموده و با پاسخ متقابل ارتش این کشور که تلفاتی نیز در پی داشت، عقب نشینی کرد.

در این درگیری چهار نفر از سربازان ارتش آذربایجان کشته و چهار نظامی دیگر نیز مجروح شدند. در درگیری های روز سه شنبه نیز هفت سرباز دیگر ارتش این کشور جان خود را از دست دادند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان که دهه هاست با یکدیگر درگیر هستند، از نیمه های شب چهارشنبه تا پنج شنبه صبح حملات خود را پس از سه روز درگیری متوالی متوقف نموده بودند.

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به حملات ارمنستان به خاک جمهوری آذربایجان و همچنین سیاه نمایی های این کشور علیه آنکارا بیان کرد: آنها سالهاست که به صورت غیرقانونی اراضی آذربایجان را تحت اشغال خود درآورده اند. این دورویی به وضوح نشان می دهد که چه کسی مانع اصلی برقراری صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

طبق خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه با اشاره به بیانیه دیروز وزارت امور خارجه ارمنستان اضافه کرد: ارمنستان برای فرافکنی حملات متجاوزانه خود به آذربایجان دست به سیاه نمایی ریاکارانه علیه ترکیه نیز می زند. مقامات ارمنستان باید حواس خود را جمع نموده و به جای ایجاد مساله در قفقاز جنوبی٬ هر چه زودتر یاد بگیرند که بخشی از راه چاره باشند.

در بیانیه مذکور با تاکید بر اینکه سیاست خارجی مبتنی بر اتهامات بی اساس نه به سود منطقه و نه منافع ارمنستان خواهد بود٬ آمده است: این رویکرد٬ هویت خود را با تفسیری یکجانبه و خصمانه از تاریخ ایجاد نموده و ذهنیتی است که سعی می نماید تجاوزات غیرقانونی خود را مشروع جلوه دهد. این نگرش فلج نماینده که منجر به ناسیونالیسم تهاجمی شده٬ غم انگیز بوده اما تعجب برانگیز نیست. مقامات ارمنستان باید حواسشان را جمع نموده و هرچه سریعتر یاد بگیرند که در قفقاز جنوبی بخشی از راه چاره باشند، نه مشکل.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4584

به "درگیری مرزی ارمنستان و آذربایجان از سر گرفته شد، انتقاد شدید ترکیه به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری مرزی ارمنستان و آذربایجان از سر گرفته شد، انتقاد شدید ترکیه به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید