خبرهای کرونا در چند خط ؛ ویروسی که بی رحمانه تر باقی ماند

به گزارش انوار بلاگ، پاندمیک کرونا در سراسر جهان وارد مرحله تازه ای شده است، بی رحمانه تر و شدیدتر.

خبرهای کرونا در چند خط ؛ ویروسی که بی رحمانه تر باقی ماند

به گزارش خبرنگاران، موج جدید ویروس کرونا در سراسر دنیا شروع شده است. نکته حائز اهمیت این است که ویروس کرونا با گونه های مختلفی در سراسر دنیا مبتلا می نماید و قربانی می گیرد. آنچه در ادام می آید جدیدترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در 24 ساعت اخیر است:

*بریتانیا در مرحله حادی قرار گرفته است. گفته می گردد موج بعدی کرونا در این کشور شدیدترین خواهد بود و به زودی محدودیت های قرنطینه های به بیشتر شهرهای بریتانیا باز خواهد گشت.

*10 درصد از کل بیماران بهبودیافته کرونایی تا یک ماه نه حس چشایی دارند و نه بویایی. حتی بعضی ممکن است این حواس خود را تا خاتمه عمر از دست بدهند. این نتایج تحقیقی است که در ایتالیا به دست آمده است.

*موج جدید کرونا ممکن است با بیماری آنفولانزا می آید. ترکیب این دو می تواند بسیار خطرناک تر و گسترده تر باشد.

*محدودیت های سفرهای پروازی در اروپا و استرالیا اعمال نخواهد شد. تا این لحظه اسپانیا، ایتالیا، نیوزلند، باربادوس و مالتا اعلام نموده اند مرزها بر روی جهانگرد ها باز است. این اتفاق عاملی برای انتشار هرچه بیشتر کرونا در ماه آینده معرفی می گردد.

*یک تحقیق جامع در میشیگان آمریکا نشان داده که محتمل است قرص ساخته شده از باکتری های روده می تواند کرونا را درمان کند.

*نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در بیمارستان های مختلف نیویورک از یک جهت تامل برانگیز است؛ ارزیابی ها نشان می دهد تعداد فوتی ها در بیمارستان های دولتی چهار برابر مرگ و میر در بیمارستان های خصوصی است.

*افراد مبتلا به کرونا هشت برابر بیشتر از افراد مبتلا به بیماری کرونا احتمال سکته دارند.

*یک سوم از کل تست های آنتی بادی ممکن است به صورت اشتباهی منفی اعلام گردد که این موضوع سردرگمی و اشتباهات بزرگی در دنیای پزشکی رقم خواهد زد.

*ادامه آزمایش داروی مخصوص آرتروز بر روی بیماران کرونایی به دلیل دریافت نتایجی معکوس متوقف شد. گفته می گردد که داروهای مخصوص آرتروز یکی از داروهایی است که می تواند به فرایند متوقف شدن تکثیر کرونا در بدن یاری کند که البته این موضوع به شدت تکذیب شده است.

*آخرین تحقیقات دانشمندان در رابطه با جهش یافتن ویروس کرونا این است که نوع جدید و جهش یافته بیشتر از نوع قبل خیلی بیشتر می تواند در بدن یک فرد تکثیر یابد.

*استفاده بیش از اندازه از محلول ها و ضدعفونی کننده های الکلی ممکن است منجر به التهاب پوست دست می گردد اما با این حال هیچ اشکالی ندارد، استفاده از آن حتی با وجود تورم پوست دست در برابر ویروس مرگبار کرونا می ارزد.

*یک ادعای جنجالی حاکی از آن است که آمار مرگ و میر کرونایی در آمریکا 28 درصد بیشتر از چیزی است که اعلام می گردد.

*سرعت حرکت قطرات بزاق آلوده به ویروس کرونا در هوای گرم بیشتر است که اگر این فرضیه درست باشد افسانه از بین رفتن ویروس کرونا در هوای گرم برای همواره از بین می رود.

*نیمی از آمریکایی های مبتلا به ویروس کرونا نمی دانند چگونه و از چه کسی این ویروس را گرفته اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5133

به "خبرهای کرونا در چند خط ؛ ویروسی که بی رحمانه تر باقی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای کرونا در چند خط ؛ ویروسی که بی رحمانه تر باقی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید