خبرنگاران کم کاری درخوزستان درقبال آسیب دیدگان شغلی از کرونا با وجود حمایت دولت

به گزارش انوار بلاگ، اهواز - خبرنگاران - دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: دولت کوشش دارد تا از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا حمایت اقتصادی کند اما این اقدام تحت تاثیر کم کاری انجام شده از سوی بعضی دستگاه های اجرایی خوزستان قرار گرفته است.

خبرنگاران کم کاری درخوزستان درقبال آسیب دیدگان شغلی از کرونا با وجود حمایت دولت

به گزارش خبرنگاران شهلا عموری روز سه شنبه در کارگروه تخصصی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که در سرسرای این شورا در محل اتاق اهواز برگزار گردید، بیان نمود:ارزیابی ها از عملکرد حمایت مالی دولت ویژه کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که استان خوزستان نتوانسته سهم خود از 18 هزار و 900 میلیارد ریال منابع بانکی اختصاص یافته را به خوبی جذب کند.

وی اضافه نمود: تا به امروز تنها 2 هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات به بانک های عامل ارسال شده که از این میزان تا به امروز 95 میلیارد ریال پرداخت شده و این به هیچ عنوان نمی تواند جوابگوی مسائل کسب و کارهای آسیب دیده بخش خصوصی ناشی از شیوع کرونا در خوزستان باشد.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با تاکید بر اینکه تشکیل نشدن کمیته مربوط به ساماندهی و جذب این تسهیلات در استان موجب آسیب دوباره به استان و فعالان بخش خصوصی می گردد گفت: بانک هایی که در پرداخت این تسهیلات عملکرد ضعیفی داشته اند باید جوابگو باشند.

عموری اعلام کرد: از بین 20 بانک عامل در استان خوزستان پنج بانک هیچگونه پرداختی به متقاضیان انجام نداده اند و این درحالی است که مهلت پرداخت این تسهیلات تا خاتمه مرداد جاری معین شده است.

وی اضافه نمود: برابر دستورالعمل دولت ، بانک ها موظف هستند به کسب و کارهایی آسیب دیده ناشی از کرونا حتی اگر یک فرصت شغلی را حفظ نموده باشند تسهیلات پرداخت نمایند.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد سهم اختصاص یافته از این تسهیلات از استان خارج گردد، گفت: امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد، مهلت دوباره ای برای ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا برای خوزستان معین گردد.

سرگردانی متقاضیان دریافت تسهیلات

معاون امور مالی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این نشست گفت: بعضی نواقص در سامانه کارا مربوط به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا باعث سرگردانی متقاضیان شده است.

عبدالرحمان ناصریان با بیان اینکه واحدهای فاقد بیمه در ابتدای اختصاص این تسهیلات به اخوزستان در سامانه قابل پذیرش نبود، ادامه داد: با این وجود این امکان بعد از مدتی فراهم شد که احتیاج است در مورد مدت زمان ثبت نام دوباره افراد تجدیدنظر گردد.

وی همچنین در مورد استقبال ضعیف برای دریافت این تسهیلات در خوزستان اضافه نمود:در این رابطه اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفت تاجایی که بعضی از کارفرمایان احساس می کردند که این تسهیلات باید به افراد شاغل در واحدها پرداخت گردد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا به امروز بیش از 6 میلیون شاغل تحت تاثیر این بحران قرار گرفته اند که 2 میلیون و 800 هزار نفر آنها فاقد بیمه هستند.

در خوزستان بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، پارسیان، پاسارگاد، انصار، اقتصاد نوین ، سینا، آینده، شهر، حکمت، موسسه کوثر، موسسه ملل، کارآفرین، سامان و گردشگری به عنوان بانک های عامل در پرداخت این تسهیلات معین شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5372

به "خبرنگاران کم کاری درخوزستان درقبال آسیب دیدگان شغلی از کرونا با وجود حمایت دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کم کاری درخوزستان درقبال آسیب دیدگان شغلی از کرونا با وجود حمایت دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید