خبرنگاران خطر ابتلا به کرونا در گناباد افزایش یافت

به گزارش انوار بلاگ، گناباد- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با توجه به علائم مثبت کرونا در شهرهای اطراف، خطر ابتلا به این بیماری در این شهرستان افزایش یافته است.

خبرنگاران خطر ابتلا به کرونا در گناباد افزایش یافت

دکتر جواد صادقی نسب روز چهارشنبه در جلسه اضطراری پیشگری از بیماری کرونا در گناباد اضافه نمود: برای جلوگیری از غافلگیری در روبروه با این بیماری باید پیشگیری مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: با وجود هشدارهای متعدد، بعضی شهفرایندان پیشگیری از بیماری کرونا را جدی نمی گیرند که این مساله آسیب پذیری را افزایش می دهد.

وی گفت: با وجود تعطیلی تالارهای عروسی و مراسم مختلف، بعضی مراسم ترحیم و عروسی را در منازل خود برگزار می نمایند که این امر خطرپذیری ابتلا به کرونا را افزایش می دهد و باید از آن پرهیز کرد.

دکتر جلیل مشاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم با اشاره به فرایند رو به رشد بیماری کرونا گفت: دوره پیک این بیماری در استان خراسان رضوی و گناباد از هفته آینده آغاز می گردد و در خوشبینانه ترین حالت تا سرانجام فروردین ماه آینده ادامه می یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرماندار گناباد هم گفت: با توجه به موقعیت این شهرستان از نظر ورودی استان های جنوبی و مرکزی به خراسان رضوی باید ایستگاههای تشخیص کرونا و تب سنجی در مبادی ورودی این شهرستان مستقر شوند.

قاسم علی طالبی اضافه نمود: اعزام اردوهای دانش آموزی و دانشجویی به سایر نقاط کشور ممنوع شده و واحدهای اقامتی ادارات گناباد نیز باید از پذیرش مسافر در تعطیلات نوروز بپرهیزند.

وی ادامه داد: هتل ها و اماکن اقامتی هم باید تا حد امکان از پذیرش مسافر بپرهیزند و در صورت شیوع احتمالی کرونا با قاطعیت از آن جلوگیری می گردد.

وی گفت: تامین بهداشت و سلامت عمومی در اولویت مسایل واقع شده است و باید با هر بخشی که به خصوص در شرایط شیوع کرونا به این امر کم توجهی نمایند با قاطعیت برخورد گردد.

طالبی اضافه نمود: وجود تعدادی از آرامستان ها در داخل این شهر با استانداردهای بهداشتی تناسب ندارد و باید مسوولان ذیربط به این مساله عنایت جدی داشته باشند.

شهردار گناباد هم گفت: کارکنان و سیستم خدمات شهری و جمع آوری زباله این شهر با کمبود ماسک روبرو هستند که در صورت ابتلا به بیماری کرونا همه گیری آن افزایش می یابد.

مهران حسین زاده با اشاره به ضد عفوتی شدن همه روزه تجهیزات و امکانات عمومی گناباد برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اضافه نمود: میزان مواد موجود جوابگوی 2 روز آینده است و با کمبود در این بخش روبرو هستیم.

23 بیمار با علائم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان بهلول گناباد بستری هستند و تا به امروز موردی از ابتلا به این بیماری در این شهرستان اعلام نشده است.

دو بخش با ظرفیت 60 تخت و یک بخش مراقبت های ویژه برای بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان گناباد اختصاص یافته است.

شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2933

به "خبرنگاران خطر ابتلا به کرونا در گناباد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خطر ابتلا به کرونا در گناباد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید