اعلام محدودیت های سفر در تعطیلات آخر هفته

به گزارش انوار بلاگ، پلیس راهور ناجا از محدودیت تردد و سفر در تعطیلات پایان هفته خبر داد. ورود خودروهای شخصی به استان های شمالی، خوزستان و برخی شهرهای گردشگرپذیر ممنوع است.

اعلام محدودیت های سفر در تعطیلات آخر هفته

با وجود اینکه تصمیمی قطعی در خصوص سفرهای نوروزی یا تعطیلات اسفندماه از جانب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اتخاذ نشده است، پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت تردد در برخی از محورهای کشور با توجه به شیوع ویروس کرونای جهش یافته خبر داد.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اینک 11 شهر اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر، کارون، شادگان، هویزه، شوشتر، ماهشهر، رامهرمز و دشت آزادگان در شرایط خیلی پرخطر قرار گرفته اند. ضمن این که ویروس جهش یافته شرایط در اهواز را بحرانی کرده است. به همین سبب و طبق تصمیم پلیس راهور ناجا، تردد به سمت استان خوزستان جریمه یک میلیون تومانی در پی خواهد داشت.

همچنین تردد خودروها به استان های شمالی، شهرهای مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر و بندرعباس و جزایر قشم و کیش محدود و مشمول جریمه است. این تصمیم علی رغم شرایط زرد (خطر میانه) برخی از این شهرها اتخاد شده است.

همچنین بر اساس تصمیم قبلی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، ورود و خروج خودروهای شخصی در تمامی شهرستان هایی که در شرایط پرخطر قرار گرفته اند، ممنوع است. بنا بر اعلام وزارت بهداشت 52 شهرستان کشور از جمله جلفا، آذرشهر، هادیشهر، عجب شیر (آذربایجان شرقی)، ارومیه، ماکو، بازرگان، شوط، خوی، میاندوآب (آذربایجان غربی)، زواره، اردستان (اصفهان) دره شهر (ایلام)، قائن (خراسان جنوبی)، شاهرود، بیارجمند (سمنان)، سیرجان (کرمان)، سعادت شهر (فارس)، خمین (مرکزی)، یاسوج، گچساران، دهدشت (کهگیلویه و بویراحمد)، تویسرکان (همدان)، بستک (هرمزگان) در شرایط پرخطر قرار گرفته اند.

بنا بر دستور مستقیم استاندار تهران، فعالیت سایت صدور مجوز تردد بین شهری متوقف شده است. روابط عمومی فرمانداری تهران علت این تصمیم را خیز ویروس کرونا در برخی شهرها و شیوع ویروس جهش یافته اعلام کرده است. در اطلاعیه روابط عمومی فرمانداری تهران آمده است:

در این شرایط اگر هموطنان به ناچار نیازمند تردد به شهرهای محل غیرسکونت خود هستند، می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

بر همین اساس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز از ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در گردنه تاراز و سد کارون چهار خبر داد.

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به افزایش تعداد موارد تازه ویروس کرونا در کشور، اعلام کرد:

این افزایش فعلا به حدی نیست که تمام تخت های بیمارستانی اشغال شده باشد، ولی از آن جهت نگران کننده است که اگر فرایند به این شکل ادامه داشته باشد تعطیلات نوروز امسال هم مردم درگیر خواهند بود.

شایان ذکر است که محدودیت های اعمال شده بیشتر صرفا سفرهای زمینی و با خودروی شخصی است و سفرهای هوایی و ریلی هنوز مشمول محدودیتی نشده است. تا به امروز مقامات بهداشتی استان های قزوین، تهران، البرز، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان و هرمزگان از شناسایی بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در برخی از شهرهای این استان ها خبر داده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12921

به "اعلام محدودیت های سفر در تعطیلات آخر هفته" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعلام محدودیت های سفر در تعطیلات آخر هفته" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام محدودیت های سفر در تعطیلات آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید