جزئیات طرح رتبه بندی معلمان اعلام شد

به گزارش انوار بلاگ، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح رتبه بندی معلمان هم معلمان شاغل در گروه اداری و هم معلمان فعال در آکادمی ها را شامل می گردد.

جزئیات طرح رتبه بندی معلمان اعلام شد

کاظم رحیمی نژاد در مصاحبه با مهر با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی در سال 1371 آغاز شد و در سال 1399 در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و سال 1400 برای اجرا در مجلس نهایی شد، گفت: اکنون این آیین نامه تدوین شده و تنظیم و ارائه به مجلس شده است..

وی ادامه داد: در این طرح کیفیت بخشی آموزشی و رضایت شغلی معلمان و نگاه به معلم به عنوان یک هیات علمی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: قبلا طرح شامل معلمان فعال در آکادمی ها بود، ولی اکنون دایره شمول آن بالا رفته و همه کسانی که در آموزش و پرورش فعالند مانند معلمان شاغل در گروه اداری و معلمان فعال در آکادمی ها را شامل می گردد.

رحیمی نژاد ادامه داد: اجرای این طرح از 31 شهریور 1400 قابل اجراست و سال جاری آیین نامه تدوین شده و کارهای آن اجرایی شده است.

وی تاکید نمود: این طرح به صورت مدرسه محوری و با موضوع شورای معلمان اجرا می گردد و ارزیابی به صورت متمرکز نیست بلکه معلمان خود اطلاعاتشان را وارد سامانه می نمایند و شورای معلمان همان مدرسه نیز اطلاعات را رد یا تایید می نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به این که بیست و دومین نوع این آیین نامه با اصلاحات نظر معلمان تدوین شده، اضافه کرد: این طرح دو سال ضمانت اجرایی و قابلیت بازنگری دارد و اینکه در احکام معلمان با عناوین مختلف استادیار معلم، دانشیار معلم و... نیز درج می گردد.

رحیمی نژاد ادامه داد:در لایحه 99 حدود 20 هزار میلیارد برای سه سال در نظر گرفته شده بود که اکنون به 68 هزار میلیارد ارتقا یافته است.

لازم به ذکر است؛ طرح رتبه بندی معلمان به زودی در احکام حقوقی آنان اعمال می گردد و برای 700 هزار معلم اجرایی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 14321

به "جزئیات طرح رتبه بندی معلمان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح رتبه بندی معلمان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید