تقابل منطق برزیلی و احساس آرژانتینی (

به گزارش انوار بلاگ، تیم های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین با دو سبک متفاوت از بازی باید به مصاف هم بروند تا قهرمانی کوپا آمریکای سال 2021 معین گردد.

تقابل منطق برزیلی و احساس آرژانتینی (

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، فردا (یکشنبه) از ساعت 4:30 دقیقه صبح به وقت تهران فینال جام ملت های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمریکا برگزار می گردد و تیم های برزیل و آرژانتین در ورزشگاه خاطره انگیز ماراکانا در شهر ریودوژانیرو به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

قضاوت این مسابقه بر عهده استفان اوستویچ اروگوئه ای است.

راستا صعود:

برزیل برای رسیدن به ملاقات پایانی به پنج برد و یک تساوی دست پیدا کرد. شاگردان تیته 12 گل را به ثمر رساندند و تنها دو بار توپ از خط دروازه شان عبور کرد.

تیم های ونزوئلا، پرو، کلمبیا، شیلی و مجددا پرو بازنده بودند و تنها اکوادور بود که مقابل سلسائو شکست نخورد.

در سوی مقابل آرژانتین هم برای فینالیست شدن به پنج پیروزی و یک تساوی رسید. شاگردان لیونل اسکالونی تا به اینجا 11 گل زده و سه گل خورده داشته اند.

مهمترین تفاوت آرژانتین با رقیب خود در فینال این است که آنها بازی نیمه نهایی را در ضربات پنالتی بردند و در 90 دقیقه به تساوی دست یافتند.

تیم های اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، اکوادور و کلمبیا مقابل آبی سفیدها شکست را پذیرفتند و تنها شیلی در هفته نخست دور گروهی آنها را متوقف کرد.

مسی و نیمار:

لیونل مسی با چهار گل و پنج پاس گل، رجحانن گلزن و پاس گل دهنده آرژانتین و بعلاوه این دوره از مسابقات است (لوییز دیاز کلمبیایی هم چهار گل به ثمر رساند) کاپیتان 34 ساله آلبی سلسته روی 81 درصد گل های تیمش تاثیر مستقیم داشته و ستاره جام تا به اینجای کار بوده است البته در اردوی برزیل هم نیمار در اوج آمادگی است.

فوق ستاره پاری سن ژرمن تا به اینجا با 2 گل زده و سه پاس گل رجحانن مهره سلسائو بوده و روی نیمی از گل های تیمش تاثیر مستقیم داشته است. لوتارو مارتینز و لوکاس پاکتا هم دیگر گلزنان برجسته آرژانتین و برزیل به حساب می آیند.

تیته یا اسکالونی؟

در کوپا آمریکای 2019 و در دور نیمه نهایی شاهد دوئل تیته و اسکالونی بودیم. در آن مسابقه برزیل بود که با دو گل به رجحان رسید و در نهایت قهرمان مسابقات شد البته که شانس با آرژانتین یار نبود و دو بار توپ بازیکنان آلبی سلسته به تیر دروازه اصابت کرد.

حالا بعد از حدود دو سال بار دیگر تیته و اسکالونی به پست هم خورده اند. تیته به جز شکست مقابل بلژیک، هیچ باخت دیگری را در تورنمنت های معتبر با برزیل نداشته و اسکالونی هم توانست بعد از سالیان سال آرژانتین را در خاک بولیوی و پرو به رجحان برساند و بعلاوه در کوپا راهی فینال کند.

باید دید برنده جدال برزیلیِ 60 ساله و آرژانتینیِ 43 ساله با رجحان کدام یک به اتمام می رسد البته این آمار بدون در نظر دریافت بازی محبت آمیز سال 2019 در خاک عربستان است که با رجحان آلبی سلسته تمام شد.

آرژانتین در پی 15؛ برزیل در جستجوی 10

آرژانتین تا به حال 14 قهرمانی و 14 نایب قهرمانی در تاریخ کوپا داشته و در صورت قهرمانی، این تیم در کنار اروگوئه پرافتخارین تیم تاریخ این رقابت ها خواهد شد.

برزیل هم با 9 قهرمانی و 11 نایب قهرمانی سومین تیم پرافتخار مسابقات است و قهرمانی، آنها را دو رقمی خواهد نمود.

سلسائو در فینال های اخیر خود در سال های 2019، 2007 و 2004 برنده بوده وآخرین شکستش در سال 1995 بوده است.

آرژانتین اما بعد از سال 1993 در هر فینالی که حضور داشته بازنده بود و نمونه های آخرش جام های 2016، 2015، 2007 و 2004 بوده اند.

آرژانتین در حالی که پای به فینال خواهد گذاشت که فرایند پیروزی های پیاپی درخشانی دارد.

آلبی سلسته در 19 بازی تحت راهنمایی لیونل اسکالونی شکست نخورده و حالا رکورد 18 بازی بدون شکست مارسلو بیلسا از سال 2000 تا 2002 را شکسته است.

فینال در حضور تماشاگران:

شهردار ریو دو ژانیرو برزیل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که با توجه به کاهش آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، درخواست کُنمبول برای برگزاری فینال کوپا آمریکا با حضور تماشاگران را پذیرفته است. با توجه به حرف های شهردار، ورزشگاه ماراکانا می تواند با ظرفیت 10% از طرفداران پذیرایی کند.

پیروزی منطق یا احساس؟ مساله این است!

برزیل تیمی است با نظم بالا که به ویژه روی کارهای دفاعی بسیار کم اشتباه عمل می نماید. آنها قدرت جمعی بهتری نسبت به آرژانتین دارند.

تیمی که هنوز در سازمان دفاعی خود به بلوغ نرسیده و ایراداتی از لحاظ نفری در آن دیده می گردد. با این وجود تیم لیونل اسکالونی از توانایی فردی بالایی برخوردار است و مسی در راس این توانایی می درخشد. باید دید در بازی فردا، شاهد رجحان منطق برزیلی خواهیم بود یا احساسات آرژانتینی.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9972

به "تقابل منطق برزیلی و احساس آرژانتینی (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل منطق برزیلی و احساس آرژانتینی ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید