بهسازی و بازسازی 4 خوابگاه مجردی در سال 1400 با مشارکت خیرین

به گزارش انوار بلاگ، معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: در طرح ارتقاء کیفیت خوابگاه ها، بهسازی و بازسازی 4 خوابگاه مجردی در سال 1400 با همت و مشارکت خیرین را در دستور کار قرار داریم و میزان مشارکت خیرین در این طرح ها 30 درصد است، سهم مشارکت دانشگاه نیز 30 درصد بوده و صندوق رفاه دانشجویان نیز 40 درصد باقی مانده را یاری خواهد نمود.

بهسازی و بازسازی 4 خوابگاه مجردی در سال 1400 با مشارکت خیرین

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

دکتر سعید حبیبا در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب در مورد فرایند بهشازی خوابگاه های این دانشگاه و نحوه مشارکت خیرین در این امر خدا پسندانه اظهار کرد: بنیاد خیریه مرحوم جمالزاده حمایت بخش عمده ای از ساخت یک خوابگاه را بر عهده گرفته و ان شاءالله این خوابگاه تا تیر ماه امسال افتتاح خواهد شد.

وی اضافه نمود: بنیاد حامیان پردیس فنی دانشگاه تهران هم ساخت یک خوابگاه 172 نفره را از بهمن ماه 1399 شروع کرد و امید می رود بتوانیم این خوابگاه را تیر یا مردادماه امسال افتتاح کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه اعلام کرد: هم چنین نوسازی، بازطراحی و احداث فضاهای جدید ورزشی- فرهنگی 4 خوابگاه از خوابگاه های سطح شهر به وسعت 7100 مترمربع با یاری خیرین، بنیاد حامیان فنی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف و با یاری دریافت از اعتبارات دانشگاه در حال اجراست که تا سرانجام اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر حبیبا ادامه داد: هم چنین در حوزه فعالیت های دانشگاه سبز با یاری یکی از خیرین طرح جمع آوری شاخه و برگ درختان در سازه ای مخصوص و تجمیع آن ها تحت شرایط خاص اجرا شده و روش های گوناگون و تبدیل شاخه و برگ ها به کود انجام می گردد.

وی اضافه نمود: کود حاصل از این فرآیند یکی از مرغوب ترین کودهای حاوی منیزیم و فسفات است که بخش زیادی از کود طبیعی مورد احتیاج مصارف گل کاری، پوشش گیاهی و فضای سبز کوی دانشگاه و سایرخوابگاه های تابعه را تأمین خواهد نمود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره برنامه های این دانشگاه برای جلب مشارکت خیرین در حوزه ساخت و ساز و بازسازی خوابگاه ها گفت: طرح ایجاد شبکه حامیان کوی دانشگاه را امسال در دستور کار قرار دادیم و جلساتی هم به این منظور برگزار نموده ایم و از همه دانش آموختگانی که در کوی دانشگاه ساکن بوده اند و هم اکنون نیز علاقمند هستند که ادای دین نمایند و محل اسکان آینده سازان کشور را اراتقاء و توسعه دهند دعوت می کنیم در حوزه های ساخت خوابگاه، خرید تجهیزات و طرح دانشگاه سبز و ... ما را همراهی نمایند.

دکتر حبیبا توضیح داد: دانشگاه ها نهاد علم هستند و در توسعه کشور کوشش وافری دارند بطور طبیعی بهترین فرزندان و نخبگان این مرز و بوم در محیط های دانشگاهی مشغول تحصیل هستند که بخش عمده ای از این دانشجویان در محیط های خوابگاهی زندگی می نمایند و حتما آینده کشور در اختیار آنها خواهد بود.

وی اضافه نمود: تأمین رفاه و آسایش این دانشجویان نتایج بسیار خوب و مثبتی می تواند برای کشور به همراه داشته باشد. از طرفی هم اعتبارات اقتصادی در نهادهای دولتی محدود است به خصوص در حوزه خوابگاه های دانشجویی که دارای ساختمان ها، ابنیه و تجهیزات بسیار فرسوده و قدیمی بوده و گاهی 60 یا 70 سال قدمت دارند و احتیاجمند بهسازی و بازسازی و تأمین تجهیزات هستند که البته در کنار این موارد تعدادی ساختمان های جدید نیز باید احداث شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: طبیعتاً اعتبارات اندک دولتی نمی تواند یاریی حائز اهمیتی به ما باشد، فلذا حضور خیرین همانطور که پیش تر و در سال های دور در حوزه ساخت مسجد و مدرسه فعال بوده اند، اکنون احتیاجمند کوشش و همت آنها هستیم تا در حوزه خوابگاه سازی و تأمین تجهیزات خوابگاه دانشجویی و حتی شرکت های دانش بنیان مشارکت و جامعه علمی کشور را همراهی نمایند.

دکتر حبیبا با بیان این که برای سال آینده با یکی از خیرین مذاکراتی برای ساخت 110 واحد برای دانشجویان متأهل صورت گرفته و پیگیر هستیم، گفت: هم چنین با یکی دیگر از خیرین در مورد بازسازی خوابگاه متأهلین جلال آل احمد صحبت شده و ایشان موافقت خود را اعلام نموده است که امید می رود در سال آینده شاهد بازسازی این خوابگاه باشیم.

وی اضافه نمود: در طرح ارتقای کیفیت بهسازی و بازسازی 4 خوابگاه مجردی هم در سال 1400 با همت و مشارکت خیرین در دستور کار قرار داریم. میزان مشارکت خیرین گرامی در این طرح ها 30 درصد است. هم چنین در این طرح دانشگاه نیز 30 درصد و صندوق رفاه دانشجویان نیز 40 درصد باقی مانده را یاری خواهند کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: ما پیگیریم در سال آینده در مورد تأمین بعضی کالاهای مورد احتیاج اتاق های دانشجویی از قبیل یخچال، کولر، تختخواب، میز و جایگاه، پرده، موکت، ماشین لباسشوئی جذب مشارکت خیرین را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9021

به "بهسازی و بازسازی 4 خوابگاه مجردی در سال 1400 با مشارکت خیرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی و بازسازی 4 خوابگاه مجردی در سال 1400 با مشارکت خیرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید