امکان ارسال محصولات و خدمات کسب وکارها به وسیله دفتر پستی مجازی پس از شیوع کرونا

به گزارش انوار بلاگ، یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و همزمان با شیوع ویروس کرونا به کسب و کارهای آنلاین، فروشندگان خانگی و اینستاگرامی این امکان را می دهد که محصولات خود را به وسیله دفتر پستی مجازی به فروشندگان کالاها برسانند.

امکان ارسال محصولات و خدمات کسب وکارها به وسیله دفتر پستی مجازی پس از شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران، مهرداد ملک محمدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ضمن تشریح ویژگی های این پلتفرم پستی گفت: پلتفرم دانش بنیان ما با همکاری شرکت ملی پست در قالب سرویس تجارت الکترونیک، امکان دسترسی غیر حضوری کسب و کارهای آنلاین را به خدمات پستی در سراسر کشور فراهم نموده است. در این سرویس کلیه فرایندهای ثبت و صدور بارنامه به صورت آنلاین انجام می گردد و کلیه مرسولات به صورت روزانه توسط شرکت پست از محل اعلامی شرکت جمع آوری و ارسال می گردد.

به گفته وی، جامعه هدف این سامانه، شرکت ها، کارخانجات و مغازه داران یا به عبارت کلی تر کسب و کارها هستند.

ملک محمدی، برترین مزیت استفاده از این پیشخوان مجازی پستی را کاهش 40 درصدی هزینه های پستی مطرح کرد و در خصوص قابلیت های دیگر آن گفت: امکانات ویژه دفتر مجازی پستی شامل جمع آوری بسته پستی از محل ارسال نماینده توسط ماموران پست سراسر کشور، محاسبه آنلاین نرخ (بر اساس لیست تعرفه خدمات پستی)، صدور آنلاین بارکد یا کد رهگیری پستی، صدور فاکتور استاندارد پستی به صورت آنلاین که می توانید بر روی مرسوله بچسبانید، ارسال پیامکی کد رهگیری در دو نوبت در زمان تحویل مرسوله به پست و زمان انتقال مرسوله به باجه معطله به گیرنده و رهگیری گروهی محصولات مختلف پست است.

وی اضافه کرد: بر اساس این ویژگی ها با توجه به شرایط کنونی کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، افراد می توانند برای ارسال مرسوله پس از ثبت در سامانه، بدون احتیاج به خروج از محل کار یا منزل خود مرسوله شان را به مامور پست تحویل دهند و شرایط مرسوله خود را تا زمان رسیدن به دست گیرنده پیگیری نمایند. این سرویس در شرکت پست ایران نیز وجود دارد، با این تفاوت که بسته پستی باید به صورت حضوری به مراکز پستی تحویل داده گردد و ارسال پیامک برای گیرنده با هزینه همراه است، در صورتی که پلترفرم پستی ما این خدمات را به صورت رایگان انجام می دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اضافه شدن امکان ارسال مرسوله های بین المللی در سامانه این پلتفرم، گفت: در نظر داریم ضمن اتصال به شرکت های حمل و نقل بار، امکان اتصال به شرکت های لجستیک را نیز در سامانه ایجاد کنیم، به این معنی که سرویس انبار اشتراکی و فرآیند لجستیکی از لحظه ورود بار به انبار تا تحویل به مشتری را شامل گردد. واردنمایندگان و کسب و کارهایی که محصولات زیادی برای ارسال داشته باشند، می توانند برای ارسال محصولات فروخته شده خود از این خدمات استفاده نمایند. همچنین ارسال بسته های بین المللی نیز به سامانه ما اضافه خواهد شد.

ملک محمدی با اشاره به انحصاری بودن مدیریت حمل بار حوزه ریلی کشور توسط این شرکت دانش بنیان، توضیح داد: پلتفرم سامانه مدیریت حمل بار راه آهن کشور توسط شرکت ما طراحی، اجرا و مدیریت می گردد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از اتصال سامانه های راه آهن کشور و برخی پستهای خصوصی به سامانه طراحی شده تا انتها نیمه اول سال آینده اطلاع داد و گفت: قراردادهای مربوط به این اتصال منعقد شده و در حال طراحی برای انجام اتصالات آن است.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری، ملک محمدی اعلام کرد: در شرایط کنونی ماهانه 60 هزار مرسوله پستی و 300 هزار مرسوله ریلی به وسیله پیشخوان مجازی پست ما ارسال می گردد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3145

به "امکان ارسال محصولات و خدمات کسب وکارها به وسیله دفتر پستی مجازی پس از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ارسال محصولات و خدمات کسب وکارها به وسیله دفتر پستی مجازی پس از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید