اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت تا سرانجام 1401

به گزارش انوار بلاگ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس آخرین ارزیابی اجرا شده، حدود 19 درصد از روستا های بالای 20 خانوار کشور یا به اینترنت دسترسی ندارند، یا نحوه اتصال شان بسیار بی کیفیت است که تا خاتمه 1401 همه این روستا ها به اینترنت متصل می شوند.

اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت تا سرانجام 1401

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات امروز با حضور در مجلس درباره برنامه این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات در کشور، اضافه نمود: بر اساس آخرین ارزیابی های اجرا شده، حدود 81 درصد از روستا های کشور به اینترنت دسترسی دارند هرچند آماری که به ما تحویل دادند 90 درصد بود. اما ارزیابی های صورت گرفته نشان داد بسیاری از روستا ها کیفیت مناسبی ندارند و به علت مستهلک شدن زیرساخت ها به اینترنت مناسبی دسترسی ندارند و باید برای آن ها نیز فکر کرد.

وزیر ارتباطات توضیح داد: اکنون 7 هزارو 451 روستا داریم که کیفیت اینترنت آن ها اصلا مناسب نیست و 4 هزار و 500 روستا اصلا به اینترنت دسترسی ندارند و امکان برقراری ارتباطات نیز فراهم نیست. برای برطرف این مسائل، برنامه ریزی های دقیقی انجام داده ایم.

وی درباره برنامه ریزی برای اتصال روستا های به جای مانده به اینترنت گفت: در 4 سال گذشته حدود هزار و 800 سایت نو در کشور راه اندازی شده و به این واسطه، دسترسی به اینترنت با کیفیت برای 2 هزار و 500 روستا فراهم شده است. درصد زیادی از روستاها، جزو روستا هایی بودند که برای اپراتور صرفه مالی داشته و به همین علت، سایت را راه اندازی نموده است.

زارع پور توضیح داد: این تعداد سایت از محل منابع وزارت ارتباطات راه اندازی شده است. روستا های به جای مانده، عمدتا روستا های صعب العبور و دور افتاده هستند و راه اندازی زیرساخت های ارتباطی در آن ها مشکل است. در گذشته با یک سایت می توانستیم 2 تا 3 ورستا را پوشش بدهیم، اما برای اتصال بعضی از روستا های به جای مانده باید یک سایت اختصاصی یا در مواردی باید سایت واسط راه اندازیم کنیم. بسیاری از این روستا ها از نعمت برق و جاده محروم هستند و برای ارتباطات احتیاج به برق داریم. در تبصره های بودجه پیشنهادی 1401 یک بندی پیشنهادی کردیم که برق رسانی به روستا ها با اولویت روستا های فاقد ارتباط صورت بگیرد.

وزیر ارتباطات تاکید نمود: باید 2 هزار و 674 سایت نو راه اندازی کرد و 3 هزار و 200 سایت را ارتقا بدهیم. قولی که زمان رای اعتماد دادم این بود که تا خاتمه 1401 تمام روستا های بالای 20 خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم. آن موقع تصور من این بود که باید زیرساخت را برای 4 هزار روستا مهیا کنیم، اما آمار کنونی ما حکایت از 7 هزار و 451 روستا دارد، اما من به قولم وفادار هستم.

وی تاکید نمود: اگر بخواهیم در یک سال و نیم آینده این اتفاق رخ دهد، باید 4 برابر بودجه بیشتر در نظر بگیریم و 4 برابر به کار سرعت بدهیم که راستا سختی است. یکی از کلیدی ترین و مهم ترین نیرو های خود را برای توسعه ارتباطات روستایی منصوب کردم. تا کنون به 6 استان سفر نموده است تا مسائل را از نزدیک رصد کند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر این که برای دستیابی به این اهدف به هشت هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج است، اعلام کرد: در نظر داریم ارتباطات روستایی را در 4 فاز تکمیل نموده و به خاتمه برسانیم. در 3 ماه گذشته توانسته ایم 500 روستا را به اینترنت متصل کنیم، فاز ابتدایی در بهمن سال جاری است که حدود 700 روستای نو را متصل خواهیم کرد. در اردیبهشت و هفته ارتباطات نزدیک به 900 روستا، در هفته دولت سال آینده حدود 2 هزار و 500 روستا و به جامانده را در اسفندماه سال آینده متصل خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13117

به "اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت تا سرانجام 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت تا سرانجام 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید