2300 محصول ایران ساخت در حوزه اقتصاد دیجیتال احتیاج جامعه را تامین می نماید

به گزارش انوار بلاگ، اقتصاد دیجیتال که به آن اقتصاد اینترنت هم گفته می گردد، مالی است که پایه آن بر تراکنش ها و تعاملات اینترنتی گذاشته شده است.

2300 محصول ایران ساخت در حوزه اقتصاد دیجیتال احتیاج جامعه را تامین می نماید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، پس از توسعه ابزار های دیجیتال و فراگیرشدن آثار انقلاب دیجیتال، موج دیگری شروع شد که آن را می توان انقلاب صنعتی چهارم یا اقتصاد دیجیتال نامید.

هدف گذاری برای رسیدن به سهم 10 درصدی

این مفهوم به عنوان انجام دادن فعالیت های مالی به وسیله بازار هایی مبتنی بر اینترنت و شبکه گسترده جهانی در نظر گرفته شده که در کشور ما با کوشش فعالان آن در حال توسعه یافتن است. از مصادیق این شاخه از اقتصاد می توان به ارز دیجیتال، حوزه های مرتبط با تلفن همراه، سنسورها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و دیگر زیرشاخه­های تکنولوژی اشاره نمود.

شاخص ها بر روی این گزاره امیدوارانه ایستاده اند که سهم 10 درصدی کشور از اقتصاد دیجیتال، تا پایان سال 1404 محقق گردد. هرچند این عدد کوچک با توجه به ظرفیت بالا و اکوسیستم توانمندی که در کشور دارد، بسیار ناچیز است، اما جرقه هایی از امید را در دل فعالان این حوزه روشن می نماید.

مولفه های اصلی مفهوم اقتصاد دیجیتالی را می توان در زیرساخت های کسب و کار الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیک خلاصه کرد.

حمایت ها در حوزه اقتصاد دیجیتال

اکوسیستم اقتصاد دیجیتال بازیگرانی دارد که هر کدام نقشی موثر و قابل توجهی در توسعه و رونق این صنعت در کشور ایفا می نمایند. شرکت های دانش بنیان و خلاق و شتاب دهنده ها با حداکثر توان خود در کوشش هستند تا با فراوری محصولات و ارائه خدماتشان، نقشی موثر در توسعه این صنعت داشته باشند.

از جمله این کوشش ها می توان به حمایت از 456 محقق، 44 مرکز نوآوری، 117 شتاب دهنده و 2300 محصول در حوزه دیجیتال و هوشمندسازی اشاره نمود.

ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، سال هاست که به منظور تدوین سیاست ها و مشخص اولویت های توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و با توجه به اسناد مصوب این حوزه و خصوصا سند منظره بیست ساله کشور، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و همکاری در جهت تسریع در انجام طرح های کلان و فناورانه حوزه اقتصاد و هوشمندسازی کشور و توسعه کسب و کار های این حوزه، در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11803

به "2300 محصول ایران ساخت در حوزه اقتصاد دیجیتال احتیاج جامعه را تامین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2300 محصول ایران ساخت در حوزه اقتصاد دیجیتال احتیاج جامعه را تامین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید