16 باور اشتباه درباره افراد درونگرا که باید فراموش کنید

به گزارش انوار بلاگ، بررسی ها حاکی از آن است که نیمی از جمعیت جهان درونگرا هستند اما با این وجود باورهای اشتباهی درباره این تیپ شخصیتی ایجاد شده و درک درستی از آن وجود ندارد. درونگرایی و برونگرایی انواع تیپ های شخصیتی هستند که هر کدام پیچیدگی های خاص خودشان را دارند. تفاوت اصلی این دو مدل شخصیت این است که برونگرایان انرژی خود را از کنار دیگران بودن به دست می آورند اما درونگرایان با سپری کردن زمان به تنهایی انرژی کسب می کنند.

16 باور اشتباه درباره افراد درونگرا که باید فراموش کنید

افراد درونگرا گروهی هستند که دیگران درک درستی از آن ها ندارند. طرز فکر، رفتار و حتی شیوه تعامل درونگرایان با افراد برونگرا فرق دارد. اما باورهای اشتباه بسیاری درباره درونگرا بودن وجود دارد. در این مطلب به بررسی 16 باور اشتباه درباره افراد درونگرا پرداخته ایم.

1. افراد درونگرا خجالتی هستند

خجالتی بودن و درونگرا بودن به صورت کامل با هم فرق دارند. افراد درونگرا الزاما خجالتی نیستند یا ترسی از دیگران ندارند. آن ها فقط به دلیل عدم تمایل به صحبت کردن ترجیح می دهند با دیگران حرف نزنند. درونگرایی یکی از انواع شخصیتی است اما خجالتی بودن از اضطراب اجتماعی، ناامنی و ترس ایجاد می شود. بنابراین با وجود اینکه ممکن است افراد درونگرا و افراد خجالتی از نظر ظاهری مشابه هم به نظر برسند اما درونگرایان بیشتر دوست دارند زمانی را به تنهایی سپری کنند زیرا باعث داشتن انرژی بیشتر و تازگی آن ها می شود اما افراد خجالتی تنها بودن را به دلیل ترس از تعاملات اجتماعی دوست دارند.

خجالتی بودن و درونگرا بودن عبارت هایی هستند که اغلب به اشتباه به جای هم به کار می فرایند. با وجود اینکه افراد درونگرای خجالتی هم وجود دارند اما این مورد همواره صحیح نیست. البته درونگراها تمایل دارند بیشتر محافظه کار بوده و نیت و کارهای خود را پنهان نگه دارند به همین دلیل شناخت یک فرد درونگرا به زمان و صبر نیاز دارد.

2. افراد درونگرا بی احساس هستند

افراد درونگرا ممکن است احساسات خود را در چهره و رفتارشان بروز ندهند اما این بدان معنا نیست که به چیزی که شما می گویید علاقه ندارند. این افراد ترجیح می دهند احساساتشان را نسبت به دیگران کنترل کرده و آن ها را درون ریزی کنند. ممکن است فرد درونگرا بی تفاوت به نظر برسد اما در واقع اینگونه نیست.

3. افراد درونگرا به کار گروهی علاقه ندارند

افراد درونگرا اغلب رجحانن تلاش خود را هنگام انجام کارها به تنهایی انجام می دهند بنابراین ممکن است همکاران دچار برداشت اشتباهی از آن ها شوند و فکر کنند که آن ها نمی خواهند در کار گروهی مشارکت داشته باشند. با وجود این که افراد درونگرا هنگامی که احساس کنند در گروه های بزرگ صدایشان شنیده نمی شوند و لازم است چندین بار صحبتشان را تکرار کنند تمایل به سکوت پیدا می کنند اما هنگام مشارکت در گروه های کوچک رجحان دارند و تا زمانی که نظر آن ها مورد احترام واقع شود از کار کردن در چنین محیط هایی لذت می برند.

با وجود اینکه افراد برونگرا تمایل دارند در گروه های بزرگ تر شرکت کنند اما درونگرایان به گروه های کوچک و تعاملات یک به یک متمایل هستند. درونگرایان می توانند افراد بسیار اجتماعی ای باشند فقط نیاز دارند که به انرژی خود توجه کنند و پس از تعاملات اجتماعی زمانی را به کسب انرژی اختصاص دهند.

4. افراد درونگرا صحبت کردن را دوست ندارند

درونگرایان نسبت به صحبت کردن بی میل نیستند بلکه ترجیح می دهند قبل از صحبت خوب گوش بدهند. افراد درونگرا کلمات شان را با دقت انتخاب می کنند و از نظر آن ها گپ زدن هدر دادن زمان است. اما در صورتی که بخواهید درباره موضوعی که به آن علاقه دارند با آن ها صحبت کنید در مکالمه شما با میل بسیار شرکت خواهند کرد.

5. افراد درونگرا از ارتباط چشمی هراس دارند

به صورت کلی افراد درونگرا به مقدار افراد برونگرا ارتباط چشمی برقرار نمی کنند. دلیل این موضوع این است که آن ها به مقدار افراد برونگرا نیازی به مشارکت در هنجارهای اجتماعی و مناسبت ها نمی بینند نه اینکه از آن هراس دارند.

6. همه افراد درونگرا در صحبت کردن در جمع ضعیف هستند

برخی از افراد درونگرا صحبت کردن در جمع های بزرگ را دوست ندارند اما برخی دیگر هم استعداد طبیعی سخنوری دارند. درونگرایان به صورت کلی زمان بیشتری را برای آماده شدن برای سخنرانی و ارائه صرف می کنند.

بر خلاف باور عموم مردم، بسیاری از سخنران ها و مجری های پیروز درونگرا هستند. درونگرایان اغلب برای افرادی که نمی شناسند بخش زیادی از خود را فاش نمی کنند و سخنرانی یا اجرا نیازمند نقش بازی کردن است. دلیل اینکه بسیاری از درونگرایان تمایل به سخنرانی در جمع ندارند این موضوع است و همچنین آن ها پس از سخنرانی به زمانی برای انرژی گرفتن پس از اجرا نیاز دارند. در حالت کلی درونگرا بودن فرد را از میکروفون دست گرفتن باز نمی دارد.

ایده ایستادن در برابر افراد زیاد و به اشتراک گذاشتن نظرات نه تنها برای درونگرایان بلکه برای هر فردی می تواند ترسناک باشد اما صحبت کردن در جمع یک مهارت است و مانند هر مهارت دیگر می توانیم آن را تمرین کنیم.

7. افراد درونگرا دوست دارند همواره تنها باشند

با وجود اینکه برخی افراد درونگرا دوست دارند برای کسب انرژی دوباره مدت زمانی را در سکوت به مطالعه و تامل اختصاص دهند اما از تعامل با افراد دیگر و مشارکت با دیگران هم لذت می برند.

این درست است که برای بسیاری از افراد درونگرا رجحانن زمان، کتاب خواندن یا انجام تفریح مورد علاقه به تنهایی است اما این زمان مخصوص انرژی گرفتن برای رویدادها و تعاملات اجتماعی آینده است و علاوه بر این برای رشد و پیشرفت شخصی هم استفاده می شود. زیرا افراد درونگرا با تامل و تفکر در رویدادهای قبلی می توانند به دیدگاه های ارزشمندی در جهت رشد و بهبود خودشان برسند. این بدان معنا نیست که درونگرایان ترجیح می دهند همواره تنها باشند. تنها تفاوت بین درونگرایان و برونگرایان این است که افراد درونگرا پس از شرکت در جمع نیاز به تنهایی دارند تا تعاملات روز را بررسی کنند.

8. افراد درونگرا همه چیز را بیش از حد تحلیل می کنند

افراد درونگرا دوست دارند موقعیت ها را تحلیل کرده و همه سناریوهای ممکن را قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرند. گاهی اوقات این مساله منجر به ناتوانی تحلیل می شود اما به صورت کلی یک ویژگی مثبت است که به آن ها اجازه می دهد که با دیدگاه منطقی تصمیم های سخت بگیرند.

9. افراد درونگرا دوست ندارند به جاهای عمومی بفرایند

این باور اشتباه است. ممکن است افراد درونگرا در جاهای شلوغ راحت نباشند اما دوست دارند مکان ها، افراد و چیزهای نو را تجربه کنند. درست است احتمال اینکه فرد درونگرا را در خانه در حال خواندن کتاب ببینید بسیار بیشتر از دیدن او در جمع شلوغی است که افراد آن غریبه هستند، اما افراد درونگرا هم مانند همه انسان ها در ارتباط انسانی مشارکت می کنند.

افراد درونگرا انرژی خود را از زمان تنهایی و تفکر به دست می آورند اما در مقابل برونگرایان از تعامل با افراد دیگر انرژی کسب می کنند. این بدان معنا است که برای درونگرایان حضور در موقعیت های اجتماعی به عنوان منبعی که انرژیشان را تخلیه می کند به شمار می رود. البته معنی این موضوع این نیست که درونگرایان از حضور در اجتماع و رویدادها لذت نمی برند بلکه ممکن است زمان کمتری را صرف آن کنند.

10. افراد درونگرا بسیار زودرنج هستند

خلاف این موضوع صحیح است. افراد درونگرا برخورد یکنواخت تر و متعادل تری نسبت به افراد برونگرا دارند. درونگرایان حتی در شرایط فشار و استرس هم می توانند همه سناریوها را بررسی کنند.

11. افراد درونگرا پیروزیت کمتری دارند

به دلیل علاقه ای که به مدیران و رهبران برونگرا، کاریزماتیک و مجذوب کننده وجود دارد برخی افراد گمان می کنند که درونگرایان نسبت به برونگرایان پیروزیت کمتری دارند. اما میلیون ها فرد درونگرای پیروز شامل دانشمندان، هنرمندان، پزشکان، نویسندگان و فیلسوفان وجود دارند. پیروزیت الزاما با نوع شخصیت مرتبط نیست.

12. افراد درونگرا می توانند معاشرتی تر شده و فردی برونگرا شوند

درونگرایی یک ویژگی شخصیتی مادرزادی است که نمی توانید آن را تغییر دهید. بسیاری از افراد باور اشتباهی دارند که درونگرایان می خواهند یا می توانند تمایل خود به ساکت و منفعل بودن را ترک کنند.

13. افراد درونگرا بی ادب هستند

درونگرایان به دلیل اینکه احساسات خود را بروز نمی دهند سخت نکوهش می شوند. همین مساله باعث می شود دیگران باور اشتباهی نسبت به آن ها داشته باشند و رفتارشان را با بی ادبی اشتباه بگیرند. در حالی که اینگونه نیست.

14. افراد درونگرا شوخ نبوده و خسته کننده هستند

درونگرایان در پی داشتن زمان خوب هستند و فقط محیط هایی را ترجیح می دهند که ساکت تر و آرام تر باشد. آن ها از مهمانی رفتن بدشان نمی آید اما ترجیح می دهند زمان را در حلقه دوستان خود سپری کنند. در ابتدا درونگرایان ممکن است محافظه کار، مغرور و غیر صمیمی به نظر برسند اما اینگونه نیست و اغلب افراد درونگرا پس از اینکه با آن ها آشنا شوید رفتار گرم تری خواهند داشت. به صورت کلی درونگرایان تمایل دارند به جای افرادی که برای اولین بار ملاقات می کنند چند دوست صمیمی نزدیک داشته باشند که جنبه بسیار متفاوتی از آن ها را ببینند.

15. افراد درونگرا کارآفرین و رهبرهای خوبی نمی شوند

درونگرایان می توانند رهبرهای آرام اما مطمئنی شوند. افراد درونگرا به ویژه در مدیریت برونگرایان بسیار موثر هستند زیرا شنوندگان خوبی بوده و با آن ها رقابت نمی کنند.

هنگامی که افراد به راه اندازی کسب و کار فکر می کنند چیزهایی مانند رویدادهای شبکه سازی به ذهنشان می آید و به صورت طبیعی فرض می کنند که درونگرایان از این حوزه خارج هستند اما در واقعیت اینگونه نیست. ذات متفکر و مشاهده گر افراد درونگرا به این معنا است که می توانند کارآفرین های بسیار عالی ای شوند.

درونگرایان در مشاهده و تحلیل مشکل قبل از ارائه راه چاره بسیار ماهر هستند. همچنین امروزه با ظهور کسب و کارهای آنلاین هر کسی می تواند از پشت صفحه کامپیوتر یک کسب و کار را راه اندازی و مدیریت کرده و آن را مطابق ویژگی های شخصیتی خود پیش ببرد. برخی از افراد درونگرا دوست ندارند در رویدادهای شبکه سازی حضوری شرکت کنند و می توانند کار خود را از طریق بلاگ، شبکه های اجتماعی و فعالیت های دیگر ارتقا دهند.

16. افراد برونگرا از افراد درونگرا شاد تر هستند

شاد بودن به نوع شخصیت فرد بستگی ندارد. در میان برونگرایان هم مانند درونگرایان افراد شاد یا ناراحت وجود دارند. تیپ شخصیتی فرد را مستعد ناراحتی نمی کند.

در سرانجام

برچسب هایی مانند درونگرایی و برونگرایی زمانی مفید و کاربردی هستند که مطمئن شویم افراد را بر اساس باورهای نادرست این برچسب ها دسته بندی نمی کنیم. فرقی نمی کند که درونگرا یا برونگرا باشید همواره به خاطر داشته باشید که هیچ کاری نیست که به دلیل نوع تیپ شخصیتی تان نتوانید آن را انجام دهید.

در این مطلب با باورهای اشتباهی که درباره افراد درونگرا وجود دارد آشنا شدیم. در صورتی که درونگرا هستید باورها و رفتارهایی که به اشتباه نسبت به خود از دیگران دریافت کرده اید چه چیزهایی بوده است؟

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: Lifehack، Subconscious Servant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 14290

به "16 باور اشتباه درباره افراد درونگرا که باید فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 باور اشتباه درباره افراد درونگرا که باید فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید