گسترش همکاری آستراخان روسیه با ایران به درخواست مقامات مالی روسیه

به گزارش انوار بلاگ، تهران (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آستاراخان روسیه، در جلسه با مقامات ایران با بیان اینکه این منطقه همواره نقطه اصلی تجارت روسیه و ایران بوده است، خواهان گسترش همکاری با بازرگانان ایران شد.

گسترش همکاری آستراخان روسیه با ایران به درخواست مقامات مالی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا، استانیسلاو سینچنکو در نشستی با مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان پیشنهاد داد که در راستای چشم انداز همکاری ها نشستی با بازرگانان ایرانی برای آنالیز نحوه تعامل و گسترش مبادلات برگزار گردد که مورد موافقت طرف ایرانی نهاده شد.

طرفین در خصوص چشم انداز همکاری دوجانبه بین کارآفرینان منطقه آستاراخان و ایران گفت و گو کردند و مقرر شد فهرستی از تجار ایرانی و همچنین سرمایه گذاران آستارا خانی که می خواند در این منطقه، در توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب سرمایه گذاری نمایند تهیه و برنامه ریزی لازم انجام گردد.

مهدی آکوچکیان سرکنسول حمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اتاق های بازرگانی و صنایع ایران و منطقه آستاراخان همیشه شرکای اصلی بوده اند پیشنهاد کرد که همکاری های مالی در زمینه های مختلفی تشدید گردد.

وی گفت: به طور خاص، ما خواهان برقراری ترافیک هوایی بین آستاراخان و شهرهای ایران هستیم. این دیپلمات گفت: این اقدام باعث افزایش جهانگرد به ایران از روسیه و برعکس خواهد شد.

وی همچنین خواهان همکاری بین پارک های فناوری ایران و موسسات تحقیقاتی روسیه، تشدید فعالیت های بازرگانی ایرانیان و از سرگیری برگزاری نمایشگاه کالاهای ایرانی در آستاراخان شد.

سرکنسول اعلام نمود که در منطقه ویژه مالی لوتوس شرکت ایرانی رز ساخت کارخانه ای برای فراوری مواد شیمیایی خانگی را شروع نموده است. علاقه سایر شرکای بالقوه ایران برای کار در منطقه آستاراخان نیز در حال افزایش است.

همچنین در ملاقات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه پزشکی آستراخان رئیس این دانشگاه خواهان شناسایی و تایید مدارک این دانشگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران شد.

خانم باشکینا رئیس دانشگاه که به همراه معاونین اجرایی و علمی و تعدادی از اساتید حضور داشتند اعلام نمود که دانشگاه پزشکی آستراخان بیش از 100 سال سابقه دارد و قدیمی ترین دانشگاه پزشکی روسیه محسوب می گردد. این دانشگاه با 65 کشور ارتباط دارد و بیش از 2000 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

مهدی آکوچکیان سرکنسول ایران نیز با اشاره به همکاری این دانشگاه با دانشگاه گیلان، از ارتباط بیشتر بین این دانشگاه با دانشگاه های پزشکی کشورمان استقبال کرد.

وی صندلی بالای رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کشورمان را تشریح کرد و گفت: آمادگی داریم که مدارک و اسناد دانشگاه پزشکی آستراخان را جهت آنالیز به ایران ارسال کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8634

به "گسترش همکاری آستراخان روسیه با ایران به درخواست مقامات مالی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش همکاری آستراخان روسیه با ایران به درخواست مقامات مالی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید