کری پیش از ملاقات با ظریف با هاموند ملاقات می نماید

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام نموده که وزیر این خارجه این کشور پیش از ملاقات با همتای ایرانی خود به ملاقات وزیر خارجه انگلیس می رود.

کری پیش از ملاقات با ظریف با هاموند ملاقات می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود که جان کری، وزیر خارجه این کشور روز شنبه با سفر به لندن، با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود ملاقات خواهد داشت و پس از آن با عزیمت به ژنو و در چارچوب مذاکرات هسته ای، به ملاقات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خواهد رفت.

پیشتر، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران اعلام نمود که مذاکرات هسته ای ایران از فردا با نشست معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در ژنو و متعاقب آن گفت وگوی وزیران خارجه دو کشور از سر گرفته می گردد.

معاون وزیر امور خارجه روز پنج شنبه گفت فردا آدینه به همراه مجید تخت روانچی در ژنو با هیئت آمریکایی که راهنمایی آن را وندی شرمن به عهده خواهد داشت، مذاکره خواهند کرد.

عراقچی اعلام نمود که مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در روز شنبه هم ادامه خواهد یافت.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اضافه کرد: سپس در روزهای یکشنبه و دوشنبه محمدجواد ظریف و جان کری به مذاکره کنندگان ملحق خواهند شد و این گفت وگوها در سطح هیئت های کامل دو کشور ادامه می یابد. وی گفت: محتمل است پس از روز چهارم مذاکره در سطح 1+5 هم انجام گردد.

همچنین وزارت خارجه ایران نیز اعلام نموده است که یکشنبه نشست با کل 1+5 در سطح معاونین هم دوجانبه و هم جمعی خواهد بود.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود وندی شرمن، مذاکره کننده آمریکا، پنج شنبه امروز سرپرستی هیئتی آمریکایی را در سفر به ژنو برای انجام مذاکرات با مقامات ایرانی درخصوص برنامه هسته ای تهران به عهده خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: رایزنی های دوجانبه در چارچوب مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ریاست کاترین اشتون مشاور ویژه اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2294

به "کری پیش از ملاقات با ظریف با هاموند ملاقات می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کری پیش از ملاقات با ظریف با هاموند ملاقات می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید