پدافند هوایی یمن جنگنده های متجاوز سعودی را فراری داد

به گزارش انوار بلاگ، پدافند هوایی یمن جنگنده های متجاوز ائتلاف سعودی را در حریم هوایی صرواح استان مأرب مجبور به فرار کرد.

پدافند هوایی یمن جنگنده های متجاوز سعودی را فراری داد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اطلاع داد که پدافند هوایی این کشور توانست تعدادی جنگنده نیروهای متجاوز سعودی را فراری دهد.

این مقام نظامی یمن در بیانیه ای گفت: پدافند هوایی یمن ساعت 22 شامگاه شنبه توانست با تعدادی جنگنده متجاوز دشمن در آسمان شهر صرواح در استان مأرب مقابله نموده و آنها را پیش از انجام هرگونه اقدام خصمانه، مجبور به فرار کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، سرتیپ سریع تاکید نمود: نیروهای مسلح به مقابله با دشمن تا مصون شدن کامل آسمان یمن از هر گونه تحرک متجاوزان ادامه دارد.

این برای پنجمین بار طی یک هفته اخیر است که پدافند موشکی یمن با رصد و رهگیری جنگنده های ائتلاف سعودی مانع از جولان این پرنده ها در آسمان یمن شدند.

ارتش یمن چهارم بهمن ماه از چهار پدافند موشکی جدید خود به نام های ثاقب 1، ثاقب 2، ثاقب 3 و فاطر 1 در جریان نمایشگاه شهید عبدالعزیز الهمهرم رونمایی کرد و طی این مدت تواسنه است چند پهپاد و جنگنده سعودی را رهگیری و منهدم کند.

جنگ یمن در ششم فروردین 1394 به بهانه بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی شروع شد و تا چند روز دیگر وارد سال ششم خود می گردد.

بر اساس آمارهای اخیر وزارت بهداشت یمن دو میلیون و نیم کودک دچار سوءتغذیه و سوءتغذیه حاد شده اند و نیم میلیون زن باردار یا شیرده به همراه نوزادانشان در معرض خطر هستند.

بر اساس گزارش العهد همچنین 18 میلیون یمنی از ناامنی غذایی رنج می برند و 8 میلیون و چهارصد هزار نفر آنها با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند که از نظر جهانی در مرحله پنجم گرسنگی قرار دارند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3402

به "پدافند هوایی یمن جنگنده های متجاوز سعودی را فراری داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدافند هوایی یمن جنگنده های متجاوز سعودی را فراری داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید