واردات نفت هند از ایران 5 درصد افزایش یافت

به گزارش انوار بلاگ، واردات نفت هند از ایران به دلیل شتاب پالایشگاه های هندی برای خرید نفت ایران پیش از شروع تحریم های آمریکا در نوامبر گذشته و عجله آنها برای انجام خرید پیش از خاتمه مهلت معافیت در اوایل ماه میلادی آینده، در فاصله مارس سال 2018 تا مارس سال 2019 در مقایسه با سال اقتصادی پیش از آن حدود پنج درصد افزایش پیدا کرد.

واردات نفت هند از ایران 5 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، آمار مقدماتی از ورود نفتکش ها که از صنعت و منابع کشتیرانی به دست رویترز رسیده است، نشان می دهد واردات نفت هند از ایران در سال اقتصادی 2019 - 2018 هند که ماه گذشته به انتها رسید به حدود 479 هزار و 500 بشکه در روز افزایش پیدا کرد، در حالی که پالایشگاه های هندی در سال اقتصادی 2018 - 2017 حدود 458 هزار بشکه نفت ایران را خریداری نموده بودند.

در آوریل و اکتبر 2018 پالایشگاه های هندی خرید بیش از حد معمولی از ایران داشتند، زیرا هیچ یک از مشتریان نفتی ایران مطمئن نبودند که پس از شروع تحریم های آمریکا در اوایل نوامبر 2018 معافیت برای ادامه خرید از ایران دریافت خواهد نمود یا خیر.

دلیل بزرگ دیگر برای خرید بالاتر نفت ایران از سوی هند پیش از نوامبر این بود که ایران شرایط بسیار جذابی را به خریداران هندی پیشنهاد کرد که شامل حمل تقریباً رایگان محموله و مدت اعتبار طولانی تر برای پرداخت پول بود.

هند به همراه هفت مشتری دیگر نفت ایران از جمله چین معافیت آمریکا را برای خرید نفت ایران به میزان حدود 300 هزار بشکه در روز دریافت کرد. همه پالایشگاه های هندی نتوانستند به خرید نفت ایران ادامه دهند، زیرا شرکت های خصوصی به دلیل استفاده از سیستم اقتصادی آمریکا، نگران نقض تحریم های ثانویه در صورت خرید نفت ایران بودند. با این حال هند از سهمیه خرید 300 هزار بشکه خود تحت معافیت فعلی استفاده کرد.

طبق آماری که به دست رویترز رسیده، واردات نفت ایران به هند در مارس سال 2019 به 405 هزار بشکه در روز افزایش یافت که 56 درصد بالاتر از فوریه سال 2019 بود. پالایشگاه ها می خواهند پیش از انتها مهلت معافیت ها پول خرید خود را پرداخت کند.

از سوی دیگر کمبود کشتی ها، بارگیری بعضی از محموله ها را به اواخر فوریه موکول کرد که این محموله ها در مارس رسیدند. هند هیچ محموله نفت ایران را برای بارگیری در ماه مه ثبت سفارش ننموده زیرا پالایشگاه ها در انتظار شفافیت بیشتر از سوی آمریکا درباره تمدید معافیت از تحریم ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 24

به "واردات نفت هند از ایران 5 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات نفت هند از ایران 5 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید