نژادپرستی بر سلامت عمومی جامعه اثر منفی گذاشته است خبرنگاران

به گزارش انوار بلاگ، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا گفت، قرن ها نژادپرستی ادامه دار در این کشور موجب تبعیض علیه رنگین پوستان در نظام سلامت شده است.

نژادپرستی بر سلامت عمومی جامعه اثر منفی گذاشته است خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، راچل والِنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، درخصوص تأثیر نژادپرستی بر سلامت عمومی این کشور هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری هیل، والنسکی روز جمعه گفت: شمار فزاینده ای از تحقیقات نشان می دهد که قرن ها نژادپرستی در این کشور، تأثیری چشمگیر و منفی بر جوامع رنگین پوست داشته است.

به گفته والنسکی، تأثیرات شیوع ویروس کرونا، بیش از همه در میان جوامع رنگین پوست آمریکا احساس شده است و این اقلیت ها سهم نابرابری در مرگ ومیر ناشی از ابتلا به کووید-19 دارند.

این مقام بهداشتی آمریکا اضافه کرد: برای ایجاد آمریکایی با سلامت بیشتر برای همه، باید با این نظام ها و سیاست ها که منتج به بی عدالتی شده و نابرابری نژادی و قومی در زمینه سلامت شده است، مقابله شود.

والنسکی در ادامه گفت: رویارویی با تأثیرات نژادپرستی، کار راحتی نیست. می دانم که اگر با یکدیگر همکاری داشته باشیم می توانیم از عهده آن بر بیاییم.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا، سال 2020 را به مرگبارترین سال ثبت شده در کل تاریخ این کشور تبدیل کرد. گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا نشان می دهد سال 2020 شاهد افزایش 15 درصدی نرخ مرگ ومیر نسبت به سال قبل خود بود.

طبق این گزارش احتمال مرگ سیاه پوستان آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا دوبرابر سفیدپوستان است. این احتمال در میان اسپانیایی تبار ها 2.3 برابر و در میان هندی تبار ها و بومیان آلاسکا 2.4 برابر بیشتر از سفیدپوستان است.

سازمان عفو بین الملل نیز در گزارش سالانه خود آورده است، نابرابری های موجود که ناشی از دهه ها رهبری جهانی مسموم هستند، اقلیت های قومی، پناهجویان، افراد سالخورده و زنان را بیش از سایرین تحت تأثیر این بیماری قرار داده است.

در گزارش جدید عفو بین الملل آمده است، همه گیری جهانی ویروس کرونا میراث هولناک سیاست های تفرقه آمیز و مخربی را به نمایش گذاشت که نابرابری، تبعیض و سرکوب را تداوم بخشیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8995

به "نژادپرستی بر سلامت عمومی جامعه اثر منفی گذاشته است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نژادپرستی بر سلامت عمومی جامعه اثر منفی گذاشته است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید