میدان توپخانه کجاست ؟

به گزارش انوار بلاگ، در این مقاله از مجله سفر و گردشگری خبرنگاران شما را با میدان توپخانه تهران که قدمت تاریخی دارد آشنا خواهیم کرد. در حال حاضر این میدان به میدان امام خمینی تغییر نام داده شده است ولی اکثر مردم تهران آن را بنام میدان توپخانه معرفی میکنن پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر یا این میدان که یکی از اماکن تاریخی تهران است بیشتر آشنا شوید

میدان توپخانه کجاست ؟

تاریخچه میدان امام خمینی بدانید :

بلیط هواپیما در طاهاگشت

میدان امام خمینی که با نام های پیشین : میدان توپخانه و میدان سپه شناخته میشود از میدان های تاریخی واقع در مرکز پایتخت ایران است که در 1284 هجری قمری در دوران حکومت ناصرالدین شاه و به دستور امیر کبیر ساخته شد ، البته ساختمان های اطراف این میدان بارها تخریب و دوباره نوسازی شده است.این میدان از زمان های دور مرکز حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و همچنین گردهمایی های اعتراضی و همچنین اعدام برخی محکومان بوده است . ولی در زمان حال یک مرکز تجاری و اداری بشمار می رود.

شواهد تاریخی در تهران نشان می دهد که میدان توپخانه سه دوره دگرگونی را پشت سر نهاده است و در هر یک از این سه دوره، ساختمان ها و بناهای آن تخریب و ساختمان های تازه ای به جای آن ها بر پا شده است. با این وجود، سیمای تاریخی این میدان با بنای تلگراف خانه که معماری آن مشابه میدان حسن آباد تهران است، بیش از سیمای دیگر دوره ها در یادها مانده است.

از مهم ترین بناهای اطراف میدان توپخانه می توان به ساختمان مخابرات که بلند ترین ساختمان در پیرامون میدان است اشاره کرد . ساختمان مخابرات از بناهای جا مانده از دوران پهلوی است که توسط وزارت پست و تلگراف در دوره حکومت محمدرضا پهلوی ساخته شد.

میدان امام خمینی بورس فروش انواع لوازم صوتی و تصویری و لوازم بازی های کامپیوتری می باشد. پاساژ ها و مغازه های فروش لوازم صوتی و تصویری در ضلع شمالی توپخانه قرار گرفته است.

میدان توپخانه یا همان میدان امام خمینی محل تقاطع خیابان های اصلی و کلیدی شهر تهران محسوب می شود به گونه ای که خیابان های لاله زار و فرودسی به ترتیب از شمال شرق و شمال غرب و از غرب خیابان امام خمینی یا همان خیابان سپه قدیم و از شرق خیابان امیر کیبر یا چراغ برق و خیابان های باب همایون و ناصر خسرو به ترتیب از جنوب غر و جنوب شرق به این میدان می پیوندند

چگونه به میدان امام خمینی بریم ؟

بهترین راه برای رسیدن به میدان امام خمینی (ره) استفاده از مترو است. ورودی و خروجی ایستگاه مترو امام خمینی (ره) که تقاطع خط 1 و 2 مترو است در ضلع جنوب غربی و شمالی این میدان قرار گرفته است.

مقالات بیشتر بخوانید :

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 359

به "میدان توپخانه کجاست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان توپخانه کجاست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید