ظریف: ژاپن تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران را اجرا نکند

به گزارش انوار بلاگ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از دولت ژاپن خواست که تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران را نادیده بگیرد و دارایی های مسدود شده ایران در بانک های ژاپنی را آزاد کند.

ظریف: ژاپن تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران را اجرا نکند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با خبرگزاری ژاپنی کیودو تحریم های آمریکا علیه ایران را غیرقانونی خواند و از دولت ژاپن خواست که این تحریم ها را اجرا نکند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ظریف در این مصاحبه که متن آن امروز دوشنبه از سوی خبرگزاری کیودو منتشر شد، تأکید کرد: از آنجا که ایالات متحده [با اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران] در حال نقض قوانین بین المللی است، بهترین نقشی که ژاپن می تواند ایفا نماید این است که به آمریکایی ها نشان دهد که تصمیمات غیرقانونی آنها را اجرا نمی کند.

وی اضافه نمود: ما از ژاپن انتظار داریم که مثل یک کشور دوست عمل کند، به ویژه وقتی پای قوانین بین المللی در میان باشد.

ظریف همچنین از دولت نخست وزیر یوشیده سوگا خواست که برای نشان دادن حسن نیت خود، دارایی های ایران در بانک های ژاپنی که به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا مسدود شده است را آزاد کند.

وزیر امور خارجه کشورمان به خبرگزاری کیودو گفت که ارزش دارایی های مسدود شده ایران در بانک های کره جنوبی و ژاپن به 10 میلیارد دلار می رسد که حدود 3 میلیارد دلار آن در بانک های ژاپنی مسدود شده است.

ظریف اظهار داشت که اگر منابع اقتصادی ایران در ژاپن و کره جنوبی آزاد گردد، ایران می تواند از این منابع اقتصادی برای خرید غذا و دارو به ویژه واکسن کرونا استفاده کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8232

به "ظریف: ژاپن تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران را اجرا نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ژاپن تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران را اجرا نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید