طرز تهیه بستنی سنتی خانگی اما حرفه ای

به گزارش انوار بلاگ، کمتر کسی است که هوادار بستنی باشد و عاشق طعم و عطر بستنی سنتی نباشد. بستنی دوست داشتنی و پرهوادار سنتی، حتی در بازار رنگارنگ بستنی ها و دسرهای امروزی هم جایگاهش را حفظ نموده و هنوز هم پرهوادار است. شاید تصور کنید که طرز بستنی سنتی آنقدر پیچیده است که تهیه کردنش در خانه ممکن نیست؛ اما اگر کمی صبوری داشته باشید، می توانید در خانه هم یک بستنی حرفه ای سنتی را تهیه کنید و از طعم آشنا و خاصش لذت ببرید.

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی اما حرفه ای

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی

  • خامه 100 گرم
  • شیر پر چرب خرید آنلاین چهار پیمانه
  • شکر دو پیمانه
  • گلاب نصف پیمانه
  • ثعلب دو قاشق چایی خوری
  • خلال پسته دو قاشق غذا خوری
  • زعفران یک قاشق غذا خوری
  • اسانس هل به میزان لازم

طرز تهیه بستنی سنتی

مرحله اول

پیش از این طرز تهیه بستنی ساده را به شما آموزش داده بودیم اما اینبار می خواهیم سراغ بستنی سنتی خوشمزه و پرطرفدار برویم.

شیر را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید جوش آید. بعد از اینکه شیرتان جوشید حرارت زیر آن را کم کنید و گلاب و زعفران را به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید. ثعلب و شکر را با هم مخلوط کنید سپس آن را قاشق، قاشق به مخلوطتان اضافه کنید. هنگامی که شکر و ثعلب را به شیر اضافه می کنید ضروری است که مدام شیر را هم بزنید.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن ثعلب مایه بستنی شما غلیظ می گردد. آن را از روی حرارت بردارید و به یک کاسه بزرگ منتفل کنید. حواستان به میزان ثعلب هم باشد، اگر کم بریزید بستنی مثل ماست شل می گردد و اگر هم زیاد بریزید بیش از حد سفت می گردد.

مرحله سوم

درون یک قابلمه بزرگ میزانی یخ بریزید سپس کاسه ای که مایه بستنی را درون آن ریخته بودید را روی یخ ها قرار دهید. در همین حین بستنی را با همزن، هم بزنید تا کشدار گردد. بعد از اینکه بستنی شما حالت کشدار پیدا کرد آن را برای 30 دقیقه در فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم

بعد از 30 دقیقه کاسه بستنی را از یخچال خارج کنید و دوباره آن را با همزن، هم بزنید و دوباره به یخچال انتقال دهید. این کار را باید حدود سه یا چهار مرتبه انجام دهید تا بستنی ای که درست می کنید کاملا حالت بستنی های بیرون را پیدا کند و کش بیاید.

مرحله پنجم

برای تهیه خامه یخ زده ای که درون بستنی های سنتی است کافیست خامه را درون یک سینی بزرگ که کمی لبه داشته باشد بریزید و سطح روی آن را صاف کنید. بعد از اینکه خامه را کاملا به صورت یکنواخت در سینی پخش کردید آن را درون فریزر قرار دهید تا خامه یخ بزند.

فواید بستنی آنقدر زیاد است که می توانید آنرا به یک میان وعده ثابت تبدیل کنید و با خانگی تهیه کردنش، از سالم بودن آن هم مطمئن باشید.

مرحله ششم

خلال پسته، خامه یخ زده و هل را به مایه بستنی اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید که همه قسمت های بستنی دارای این مواد باشد. سپس بستنی را مجدا درون فریزر قرار دهید و دو ساعت به آن موقع دهید سپس آن را سرو کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 15364

به "طرز تهیه بستنی سنتی خانگی اما حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی سنتی خانگی اما حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید