ضرورت تلاش بیشتر شهرداران برای افزایش رضایت مردم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: بر اساس افکارسنجی و سنجش میزان رضایت میانگین نمره احراز شده توسط شهرداریها 61.16 از 100 بوده است که این نمره با توجه به زحمات و خدمات زیاد شهرداری قابل قبول نیست و یقیناً بایستی با اعتمادسازی شهرداران و مدیران شهری، شاهد تکریم بیشتر شهروندان،تسهیل و تسریع امور مردم و ارتقای این امتیاز در آینده نزدیک باشیم.

ضرورت تلاش بیشتر شهرداران برای افزایش رضایت مردم

به گزارش خبرنگاران مهدی جاقتصادی نژاد در نشست تخصصی شهرداران مناطق و نواحی شهر تهراندر جمع شهرداران مناطق، نواحی و مدیران شهرداری پایتخت افزود: این نظرسنجی در راستای اجرای بند6 ماده 18 تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری مصوب 9 بهمن ماه 95 شورای عالی اداری ابلاغی رییس جمهوری انجام شد و برای نخستین بار این طرح در سطوح ملی و استان در اسفند سال 1397 انجام گرفت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در ادامه با اشاره به لزوم به روزرسانی قوانین شهرداری ها اظهارکرد: قوانین حوزه مدیریت شهری با توجه به سابقه فعالیت شهرداری ها و تحولات موجود نیازمند به ءروزرسانی است البته اقدامات خوبی در این دولت و با تشکیل کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها دولت اجرا شده و دردست اقدام است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یکی از اصلی ترین مسائل شهر تهران را تداخلات مرزی مناطق و نواحی پیرامونی با شهرستان های اطراف دانست و گفت: این مسأله موجب بروز برخی تعارضات در حوزه مسئولیتی این شهرداری ها با حوزه مسئولیتی فرمانداری و بخشداری شهرستان های همجوار شده است و در تلاش هستیم تا با افزایش تعاملات فیمابین در کاهش حداکثری آن بکوشیم.

جاقتصادی نژاد با اشاره به جمعیت پذیری بالای شهرهای پیرامونی تهران و اثرات آن بر شهر تهران اظهارکرد: جمعیت بسیار زیاد شناور تحمیل شده از این شهرها بر تهران و استفاده آن ها از سرانه ها و امکانات این شهر منجر به بالا بردن هزینه نگهداری بر شهرداری تهران شده است.

وی افزود: با توجه ویژه به زیرساخت های اقتصادی، عمرانی و خدماتی در این شهرها می بایست از تحمیل این بار جمعیتی و هزینه های ناشی از آن بر پایتخت جلوگیری گردد.

جاقتصادی نژاد همچنین با مهم دانستن جایگاه شهرداران مناطق پایتخت تاکید کرد: حس تعلق از محلات آغاز می گردد و تحقق محله محوری، که در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است، به اقدامات شهرداران مناطق برمی گردد و زمانی که شهرداران مناطق و نواحی بتوانند حس تعلق را در شهروندان بالا ببرند، افزایش حس تعلق باعث می گردد انسجام شهروندان افزایش پیدا کند. در نهایت همبستگی اجتماعی ارتقا پیدا می کند و سرمایه اجتماعی و امنیت اجتماعی کشور تامین می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وسعت قانونی شهر تهران 615 کیلومترمربع و وسعت حریم این شهر 1327 کیلومترمربع است و مدیریت شهری تهران این شهر را در 22 منطقه، 122 ناحیه و 353 محله تقسیم کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: بروزرسانی: 14 آبان 1398 شناسه مطلب: 383

به "ضرورت تلاش بیشتر شهرداران برای افزایش رضایت مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تلاش بیشتر شهرداران برای افزایش رضایت مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید