صادرات گاز ایران به اروپا مالی است

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران: مدیرامور بین الملل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه صادرات گاز به اروپا به وسیله خط لوله مالی است، گفت: تا به امروز با چین برای ساخت خط لوله انتقال صادرات گاز به پاکستان مذاکره ای نداشته ایم.

صادرات گاز ایران به اروپا مالی است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، عزیزالله رمضانی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه مصرف انرژی اروپا دو هزار و 300 میلیارد مترمکعب در روز است، گفت: از این رقم 500 میلیون مترمکعب معادل 22 درصد انرژی مصرفی مربوط به گاز طبیعی است؛ در حال حاضر حجم فراوری گاز در اروپا در کشورهایی مانند نروژ و هلند رو به کاهش است از سوی دیگر بحران اوکراین موجب اختلاف بین اتحادیه اروپا و روسیه شده است به همین دلیل کشورهای اروپایی به دنبال متنوع کردن تأمین نماینده انرژی خود هستند.

وی ادامه داد: مطالعاتی که اتحادیه اروپا انجام داده است نشان می دهد که در بلندمدت یکی از شانس های اروپا برای تأمین انرژی مورد احتیاج این قاره است.

وی با اشاره به اینکه ایران اولین دارنده ذخایر گازی دنیا است، گفت: همچنین ایران تا 120 سال آینده می تواند از منابع گازی خود استفاده کند این درحالی است که باقی کشورهای دارنده ذخایر گازی تنها 20 تا 30 سال می توانند از منابع خود استفاده نمایند.

وی با تأکید براینکه تأمین گاز اروپا به وسیله ایران مطرح شده است، یادآور شد: اما طرف های اروپایی منتظر بهبود شرایط (برطرف تحریم ها) هستند.

رمضانی در خصوص مالی بودن انتقال گاز به اروپا به وسیله خط لوله نیز شرح داد: انتقال گاز با خط لوله تا راستا 400 هزار کیلومتر مالی است این درحالی است که می توان با یک خط لوله دو هزار و 500 تا سه هزار کیلومتری گاز ایران را به اروپا رساند.

وی در خصوص مذاکره ایران با کشور چین برای ساخت ادامه خط لوله صادرات گاز به پاکستان گفت: تا به امروز با این کشور مذاکره ای نداشته ایم اما چینی ها با پاکستانی ها قراردادی منعقد کردند برای ساخت خط لوله و ترمینال ال ان جی که این خط لوله می تواند با اتصال به خط لوله گاز ایران به پاکستان گاز ایران را به سایر کشور انتقال دهد که این مورد یک نکته مثبت محسوب می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1765

به "صادرات گاز ایران به اروپا مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات گاز ایران به اروپا مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید