شورا های صنفی دانشگاه های قم و صنعتی قم خواهان کاهش هزینه اجاره بها خوابگاه ها در صورت بازگشایی شدند

به گزارش انوار بلاگ، شورا های صنفی دانشگاه های قم و صنعتی قم در نامه ای به معاونت های دانشجویی دانشگاه های مذکور به ذکر نکاتی در مورد انجام اقدامات لازم برای دانشجویان خوابگاه های خودگران مفید (اندیشه) پرداختند.

شورا های صنفی دانشگاه های قم و صنعتی قم خواهان کاهش هزینه اجاره بها خوابگاه ها در صورت بازگشایی شدند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شورا های صنفی دانشگاه های صنعتی قم و قم در نامه ای به آقایان کریمی و باقری ثالث معاونت های دانشجویی دانشگاه های مذکور به ذکر نکاتی در مورد انجام اقدامات لازم برای دانشجویان خوابگاه های خودگران مفید (اندیشه) پرداختند.

متن نامه به توضیح زیر است:

آقای دکتر کریمی، آقای دکتر باقری ثالث، معاونت های محترم دانشجویی دانشگاه های صنعتی قم و قم؛ احتراما به استحضار می رسانیم، در زمانی به سر می بریم که کشور به معنای حقیقی کلمه درگیر بحران است؛ بحرانی که هر روز اثرات و عواقب آن آشکارتر و تصوّر حلِ کوتاه مدت آن مشکل تر می گردد.

همان طور که آگاه هستید، طریقه فعلی آموزش که به صورت مجازی می باشد، در بطن خود مشقت ها، تبعیض ها و بی عدالتی های فراوانی را بر پیکره دانشجویان وارد نموده و اهمیت سرنوشت علمی و تحصیلی و حتی آینده دانشجویان را بیش از پیش به حاشیه رانده است.

در این اوضاع نا به سامان و سختی آموزش مجازی، متاسفانه فشار های مالی زیادی به خاطر شرایط موجود بیش از پیش جامعه دانشجویی و خانواده های آنان را درگیر این شرایط سخت نموده است؛ لذا با عنایت به عدم استفاده و اسکان دانشجویان در خوابگاه خودگردان مفید (اندیشه) به دلیل شیوع ویروس کرونا و درخواست های مکرر دانشجویان از شورا های صنفی، از جناب عالی خواستاریم تا تصمیمات و اقدامات زیر را جهت جلوگیری و کاهش ضرر دانشجویان اتخاذ نمائید:

الف) در صورت بازگشایی احتمالی دانشگاه ها و استفاده دانشجویان از خوابگاه، هزینه اجاره خوابگاه تنها مدت زمانی که دانشجویان سکونت دارند محاسبه و اخذ گردد و باقی اجاره بها عودت داده گردد.

ب) در صورت بازگشایی احتمالی دانشگاه ها و استفاده دانشجویان از خوابگاه، تمامی موارد نظافتی و نکات بهداشتی رعایت گردد و خوابگاه مطابق با دستورالعمل های بهداشتی پذیرای دانشجویان باشد.

ج) جهت هر چه کمتر شدن تردد دانشجویان در شهر و عدم استفاده از وسیله نقلیه عمومی، سرویس ایاب و ذهاب مناسب و به تعداد به دلیل جلوگیری از ازدحام دانشجویان، برای رفت و امد به دانشگاه در نظر گرفته گردد.

د) در صورت ادامه فرایند موجود، هزینه پرداختی دانشجویان عودت داده گردد و یا بنا به درخواست دانشجویان برای ترم بعد بدون افزایش هزینه در نظر گرفته گردد.

پی نوشت:

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

شورای صنفی دانشگاه قم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4810

به "شورا های صنفی دانشگاه های قم و صنعتی قم خواهان کاهش هزینه اجاره بها خوابگاه ها در صورت بازگشایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورا های صنفی دانشگاه های قم و صنعتی قم خواهان کاهش هزینه اجاره بها خوابگاه ها در صورت بازگشایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید