سفیر انگلیس: هدف لندن از برگزیت دستیابی به سیاست مالی مستقل است، انتقاد از رفتارهای ناعادلانه اروپا

به گزارش انوار بلاگ، سفیر انگلیس در آلمان ضمن هشدار درباره عواقب وقوع برگزیت سخت و انتقاد از رفتارها و درخواست های ناعادلانه اروپا، هدف لندن از مذاکرات در این باره را دستیابی به یک سیاست مالی مستقل دانست.

سفیر انگلیس: هدف لندن از برگزیت دستیابی به سیاست مالی مستقل است، انتقاد از رفتارهای ناعادلانه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیر سباستین وود، سفیر انگلیس در آلمان در گفتگویی با ان تی وی همچنان فرصتی برای دستیابی به نتیجه گیری مثبت در مذاکرات پسا برگزیت با انگلیس را موجود دانسته و گفت: اگر اتحادیه اروپا آماده پذیرفتن این مسئله باشد که با انگلیس یک توافق تجاری کاملا عادی و قابل قیاس با توافق نامه های تجاری با کانادا، ژاپن و یا سنگاپور را منعقد کند، بنابراین ما می توانیم به توافقی در این مذاکرات دست یابیم.

هم زمان وی اعتراف کرد که جبهه گیری ها در مذاکرات پسا برگزیت سخت شده است. وی در این باره گفت: آنچه لندن مایل به پذیرش آن نیست تعهدات ویژه ای است که تنها برای انگلیس اعتبار دارد، به این دلیل که ما قبلا عضو اتحادیه اروپا بودیم و حالا از آن خارج می شویم. این از دیدگاه انگلیس غیر منصفانه است.

سفیر انگلیس در آلمان تاکید نمود که اولویت لندن دستیابی به یک سیاست مالی مستقل است و این هدف برگزیت است.

وی با توجه به ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا بر نقش مهم این کشور و به ویژه صدر اعظم آلمان به عنوان با تجربه ترین سیاستمدار اتحادیه اروپا برای پیشبرد فرایند برگزیت تاکید نمود.

این مقام انگلیسی تاکید نمود که اگر هیچ توافقی بین طرفین شکل نگیرد این آسیبی برای هر دو طرف خواهد بود.

وی اضافه کرد: وقتی ما به آینده نگاه می کنیم می بینیم که مسائل دیگری برای هر دو طرف در این نقطه زمانی مهم تر بودند که به عنوان نمونه به بحران کرونا، مقابله با دگرگونی های آب و هوا و مناسبات با چین می توان اشاره نمود.

آدینه گذشته هفتمین دور مذاکرات پسا برگزیت بین لندن و بروکسل بدون دستیابی به نتیجه ای انتها یافته و طرفین درباره فرایند کند پیشرفت مذاکرات با توجه به زمان محدود باقی مانده ابراز دلسردی و نگرانی کردند.

هر دو طرف طرف مقابل را مقصر اعلام می نماید. هیچ یک از طرفین مذاکره انتظار دستیابی به موفقیتی را ندارد.

میشل بارنیر ، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا بر این عقیده است که این مذاکرات به جای حرکت رو به جلو حرکت رو به عقب دارد. وی در این باره گفته است: برای اینکه توافقی در اوایل سال آینده بتواند اجرایی گردد باید تا اواخر اکتبر مذاکرات به نتیجه ای برسد. به گفته وی بعد از آن متن توافق باید مورد آنالیز حقوقی قرار گیرد و توسط مجلس ها تصویب گردد.

ماههاست که کارشناسان طرفین مذاکرات برگزیت در گروه های کاری درباره مناسبات آینده بروکسل- لندن مذاکره می نمایند. انگلیس اواخر ژانویه امسال میلادی از اتحادیه اروپا خارج شد. این کشور تا انتها امسال میلادی که به عنوان مرحله گذار مقرر شده است همچنان در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی خواهد ماند.

انگلیس به شدت مخالف تمدید تاریخ گذار بوده و خواهان دستیابی به توافقی تا انتها امسال میلادی است. این در حالی است که بسیاری مقامات اروپایی دستیابی به توافقی در این دوره زمانی کوتاه را امکان پذیر نمی دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5687

به "سفیر انگلیس: هدف لندن از برگزیت دستیابی به سیاست مالی مستقل است، انتقاد از رفتارهای ناعادلانه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر انگلیس: هدف لندن از برگزیت دستیابی به سیاست مالی مستقل است، انتقاد از رفتارهای ناعادلانه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید