سرطان های دستگاه گوارش قابل پیشگیری هستند

به گزارش انوار بلاگ، یک متخصص داخلی و گوارش گفت: سرطان های دستگاه گوارش به عنوان یکی از بیماری های جدی، در مراحل اولیه قابل پیشگیری و درمان هستند.

سرطان های دستگاه گوارش قابل پیشگیری هستند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، ایرج خسرونیا، متخصص داخلی و گوارش در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: علت اصلی ابتلا به سرطان های معده و دستگاه گوارش، تجمع عفونت های مزمن و میکروب هایی است که در معده وجود دارند، همچنین ترشح بیش از حد اسید معده و تحریکات متعددی که توسط غذا با مخاط معده وارد محیط دستگاه گوارش می گردد، منجر به ابتلا به سرطان می شوند.

وی اضافه نمود: درد ناحیه بالای شکم، حالت تهوع و استفراغ، لاغری، ضعف و بی حالی از شایع ترین علائم ابتلا به سرطان معده هستند. به دلیل اینکه در بعضی از سرطان های دستگاه گوارش اگر دیر به بیمار رسیدگی گردد، ممکن است منجر به مرگ او گردد، بهتر است به محض بروز مسائل گوارشی فرد به پزشک متخصص مراجعه کند. سرطان های دستگاه گوارش، در مراحل اولیه قابل پیشگیری و درمان هستند.

این متخصص داخلی و گوارش بیان نمود: در مواردی که گوارش شخص دچار مشکل است، تعلل در مراجعه به پزشک و خود درمانی با گیاهان دارویی، صرفا به پیشرفت بیماری یاری می نماید.

خسرونیا اضافه نمود: درمان سرطان های داستگاه گوارش توسط جراحی و شیمی درمانی یا رادیوتراپی انجام می گردد. در صورت تشخیص سریع و به موقع می توان مشکل را برطرف کرد، اما اگر دیر مراجعه گردد سلول های سرطانی در دستگاه گوارش فرد پخش شده و کبد را هم درگیر می نمایند که در این صورت دیگر کار مفید و موثری نمی توان انجام داد.

او گفت: رعایت اصول بهداشتی، رژیم غذایی مناسب، مصرف میوه ها و سبزیجات، پرهیز از مصرف غذا های مانده، مواد غذایی فرآوری شده و غذا های دودی، می تواند نقش موثری در حفظ سلامت دستگاه گوارش داشته باشد.

تاثیر کرونا بر دستگاه گوارش

خسرونیا تاکید نمود: در بعضی از بیماران مبتلا به کرونا، با علائمی مانند اسهال، استفراغ و دل درد روبرو هستیم که این نشان دهنده شدت بیماری و درگیر شدن دستگاه گوارش فرد، همزمان با ابتلا به کرونا است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8014

به "سرطان های دستگاه گوارش قابل پیشگیری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطان های دستگاه گوارش قابل پیشگیری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید