ربیعی: مسائل کارگری هیچ گاه بوی کهنگی نمی گیرد

به گزارش انوار بلاگ، سخنگوی دولت با بیان اینکه کرونا بیشترین لطمه را بر زندگی کارگران بخش خدمات و روزمزد ها وارد نموده است، نوشت: مسائل کارگری هیچ گاه بوی کهنگی نمی گیرد.

ربیعی: مسائل کارگری هیچ گاه بوی کهنگی نمی گیرد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی ربیعی سخنگوی دولت به مناسبت روز دنیای کارگر در حساب کاربری خود در اینستاگرام، نوشت: چهل و اندی سال پیش اعتصاب کارخانه جنرال موتورز را سامان می دادیم، به خیابان ها آمدیم.

وی در ادامه مطلب خود آورده است: در مقابل درب وزارت کار تحصن کردیم و جلوی خانه کارگر که اتحادیه سندیکا های کارگری بود به اعتراض نشستیم. چند سال بعد به عنوان نماینده کارگران در شورای عالی کار برای مزد چانه زنی می کردم. گویی مسائل دیرین کارگری هیچ گاه بوی کهنگی نمی گیرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سال جاری کرونا نیز بلای مضاعف بر جان کارگران شد، نوشت: قبلاً نوشتم کرونا در مقابل جان انسان ها، طبقه نمی شناسد؛ اما گویی این ویروس هم ناعادلانه عمل می نماید. امروز کرونا بیشترین لطمه را بر زندگی کارگران بخش خدمات، روزمزدها، دستفروش ها، آشپز ها و... وارد نموده است.

ربیعی تاکید نمود: انقلاب صنعتی فقط دنیا توسعه یافته و عقب مانده به جای نگذاشت، بلکه در درون هر جامعه آنان که کار با جان می نمایند و جان کار شدند یک طبقه و دیگران هم در طبقات دیگر جای گرفتند. یعنی دو شمال-جنوب شکل گرفت. یک شمال-جنوب توسعه یافته و عقب مانده و دومی شمال-جنوب کارگر و دیگران.

وی با بیان اینکه این ساختار تولیدی-اجتماعی به نحوی شکل گرفت که امروز هم که نگاه می کنم، انگار همان مسائب دیروز شورای عالی کار، دغدغه امروز هم هست، نوشت: کوشش زیادی برای جبران فاصله ها و عقب ماندگی ها صورت گرفت. اما هرچه می دویم هنوز کار زیادی در پیش رو داریم. آیا می توان روزی این ساختار مالی و اجتماعی آنگونه بنا می گردد که فاصله ها چنین جانکاه نباشد؟

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4371

به "ربیعی: مسائل کارگری هیچ گاه بوی کهنگی نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربیعی: مسائل کارگری هیچ گاه بوی کهنگی نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید