رایزنی الکاظمی و پادشاه عربستان

به گزارش انوار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- نخست وزیر عراق در ملاقات با پادشاه عربستان ضمن تاکید بر اهمیت توسعه همکاری های دوجانبه و تقویت روابط سیاسی، امنیتی و مالی بر گسترش همکاری ها و گفتگو درباره مسایل مهم دو کشور در دو سطح منطقه ای و جهانی تاکید نمود.

رایزنی الکاظمی و پادشاه عربستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، دفتر اطلاع رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: الکاظمی با سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان نشست مجازی برای آنالیز مسایل مشترک دو کشور و توسعه روابط داشت.

طبق اعلام این دفتر، الکاظمی و بن عبد العزیز پس از نشست خود با انتشار بیانیه مشترکی ضمن تقدیر از سطحی که روابط و رایزنی های عراق-عربستان به آن رسیده، بر نقش شورای هماهنگ سازی در تحقق منافع دو کشور و دو ملت و نیز اهمیت توسعه افق های همکاری های دوجانبه و تقویت آنها در زمینه های مختلف به ویژه حوزه های سیاسی، امنیتی، تجاری، سرمایه گذاری و گردشگری و به نتیجه رساندن کوشش های اجرا شده و نتایج مثبت به دست آمده از سفرهای متقابل مسؤولان دو کشور در دوره گذشته تاکید نمودند.

همچنین دو طرف درمورد توسعه همکاری ها و هماهنگی ها درباره مسایل منطقه، گفتگو درباره مسایل منطقه ای و بین المللی مورد توجه دو کشور که در حمایت از امنیت و ثبات منطقه و تقویت آن نقش دارند، و نیز لزوم دوری از تنش ها و دلایل آنها و کوشش مشترک برای تقویت پایه های امنیت و ثبات توافق کردند.

الکاظمی در این نشست مجازی بر حمایت از طرح عربستان برای انتها دادن به بحران یمن تاکید نمود.

بن عبدالعزیز نیز از الکاظمی برای سفر به عربستان و ملاقات با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و آنالیز راه های تقویت روابط دو کشور و دو ملت و نیز تمامی موضوعات مهم مشترک دعوت کرد.

در مقابل الکاظمی ضمن تشکر از این دعوت آن را پذیرفت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8672

به "رایزنی الکاظمی و پادشاه عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی الکاظمی و پادشاه عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید